IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
hihi jag blandar alltid ihop det där... förlåt!
hihi jag blandar alltid ihop det där... förlåt!
hehe tjoo men jag borde kunna det där nu.. hihi....
ha en trevlig kväll!
hej tjejer!
nu händer det grejer här! Har haft kontakt med klinisk genetik här i Norge och ska nu framöver boka en tid för samtal någon gång i Januari. Då har både jag och sambon jobbat ett tag också, känns lite dumt att börja med bebis nu när vi både nyligen fått nya jobb. Men i för så kommer ju detta några månader också. Men alltså vad händer om försöket misslyckas, är det att man inte blir gravid eller får man någon slags missfall??
MallaMojs varför Norge? tjooo vi kände att vi är unga, nyexaminerade, bra med jobb här, bra med löner, vi har inget eller ingen som håller oss kvar i Sverige, vi ville uppleva nya saker så vi bara bestämde det över en månad och flyttade hit, allt inom en månad. Och vi stortrivs.
Igår fick jag mejl av klinisk genetik i Norge, de är verkligen emot PGD! De vill hellre att man ska chansa, göra moderkaksprov och sen abort om barnet är sjukt! Jag blir så arg att de förespråkar detta, bara för att de inte vet hur det skulle kännas att behöva ta bort sitt barn! Så nu känns det tre steg bakåt i utvecklingen tyvärr! Så jag skickade ett surt mejl tillbaka, där jag bara skrev, varför när han skrev att han rekommenderar abort! Bläähää jävla svin!
jag skulle verkligen inte klara av en abort!
MallaMojs jag tror aldrig jag skulle våga chansa, det skulle faktiskt ärligt talat ta knäcken ur mig, jag skiter i vad han skrev, jag ska se till att få beviljat PGD! Det måste ju vara hemskt! usch jag lider med dig! *krama om*
annhan det där lät jobbigt! :( jo vi har också sagt att vi ska chansa om PGD inte blir beviljat...
det är nog ett etiskt problem, fick nyligen mejl av honom, och då skrev han att han inte menade med att verka som om han var emot PGD utan att han ville att jag skulle veta att det också är en lång och jobbig process. Jag är nog hyperkänslig när det gäller det här. Man har ju hört och läst en hel del på exempelvis FL om hur folk är emot PGD, leka Gud osv osv... Man blir så less!
tjejer nu vill jag veta hur de gör med äggplock och hur de sätter in äggen igen?
Finns det ingen bra sida på nätet som skriver exakt hur allting går till?
ingenting,
jo jag tyckte det var dålig stil! Men jag vägrar ge mig, de har med fel person att göra, är väldigt väldigt envis av mig! Men om vi blir nekade PGD så antingen försöker vi och chanser en gång själva, eller så gör vi det privat, pungar ut pengar ur egen ficka...
vad är det som gör att ni inte kan bli gravida? om man får fråga?