IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Zanila:
Jag ska kolla upp det där med Göteborg. Det passar oss bättre om vi får komma dit istället för Stockholm. Tack för länk och namn på barnmorskan.
FångaDagen:
Du (liksom andra här) har verkligen haft en tuff skaffabarnresa. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir ett lyckligt slut på din graviditet den här gången. Innan jag började min utbildning , läste jag på komvux. Jag tänkte läsa där i ett år och sen direkt läsa vidare. När året gått bestämde jag och mannen oss för att skaffa barn tillsammans. Då beslutade jag mig för att läsa på komvux i en termin till och sen föda barn. Trodde jag. Jag blev snabbt gravid men fick missfall i vecka 14. Vi gav oss på nya barnförsök men de resulterade bara i nya missfall. Jag fortsatte att läsa på komvux för jag ville ha barn före utbildningen. Tiden gick och tillslut hade jag läst 3 år. Det kändes som om jag stod och stampade på samma fläck hela tiden. Tanken kom att jag och mannen kanske aldrig får ett barn tillsammans så jag började min utbildning för drygt ett år sen. I våras fick jag reda på min kromosomavvikelse. Det har varit ganska tufft att läsa efter det. Tankarna är ju på ett helt annat håll och vi har inte ens börjat med behandlingen än. Men det är som du skrev: om man inte lyckas att få barn så har man iallafall ett arbete som man vill jobba med.