IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
Ingenting - Jag har fått mina behandlingar på Sahlgrenska, från det att remissen skickades från min hemklinik tog det bara ett par månader innan vi fick komma på det första besöket (kommer inte ihåg exakt men tror att remissen skickades i slutet av augusti/början av september och sen var vi där första gången i november). Vid nybesöket planerades den första beh som startades på dec-mensen med äggplock i januari. Vet att varje dag och vecka känns lång men tycker ändå att detta var helt godkända väntetider.
När vi sen var inne i systemet har jag aldrig upplevt att vi har behövt vänta på beh för att de inte har haft plats för oss. De tillfällen då det varit långa mellanrum har det varit på mitt initiativ för att jag har velat ha paus.
Iliaca - ligg på dom, verkar mer vara en regel än ett undantag att remisserna kommer bort för oss i den här tråden. Min gjorde det också. Ring och kolla på rmc, man har liksom rätt att vara tjatig i den här situationen.
Jag fick ett snabbt bonusultraljud idag. Det kom så snabbt på att jag inte ens hann bli nervös. Bebben sov men allt såg bra ut och hjärtat slog finfint. Det känns som en hemlig värld där inne och det är roligt när man får en extra inblick. När jag sen gick från undersökningen började bebben sparka runt igen, jag blir verkligen lika lycklig varje gång jag känner honom, tror aldrig att jag kommer att tröttna på den känslan. Det känns som om jag har extra lyckopiller inom mig. Visst kan jag sura eller pusta över saker men så fort jag sen känner en spark blir jag så glad igen att inget annat känns betydelsefullt.