Inlägg från: Klara69 |Visa alla inlägg
  • Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Klara69

Hörrni tjejer, den gamla tråden hann stängas utan att vi hann öppna en ny, så jag tog mig friheten....

Det lustiga var att jag satt här och bara surfade runt och filosoferade... (i brist på annat när jag nu dagarna i ända bara väntar och väntar... BF om två dagar ) och upptäckte att det är precis ett år sedan vi började den här tråden. Tänk att vi har "känt" varandra ett helt år! Jag vet att det är många kämpare härinne som inte är riktigt där de kanske hade hoppats vara ett år senare, men det är samtidigt så roligt att se hur mycket som faktiskt har hänt många. Nog har väl allas stöttning gett oss hopp om och om igen och inte vilja ge upp.

Tack för att ni finns....

• Klara69

Nämen, Fia, vilken besvikelse. Fy så jobbigt att behöva fortsätta gå i ovisshet. Man vill ju så gärna få allt bekräftat, speciellt när man vet att det finns teknik och metoder som kan hjälpa till men den informationen. Men OK, ny tag och tålamod till den 20:e.

Grattis till syster yster, Nizen. Var du med på självaste förlossningen?

Här händer ingenting.... Jag trodde nästan att det var på gång igår dock. Hela dagen och kvällen hade jag sån tryckande värk neråt, som riktig illa mensvärk. Är det en indikation att det händer något eller är det bara kroppen som lurar en? Imorse när jag vaknade kände jag inte av något alls.

Det låter roligt med dejt irl. Har ni träffats förut något? Jag bor ju visserligen lite långt borta än så länge tyvärr, men det låter alltid så kul när folk träffas. Fast vi planerar ju hemfärd till Stockholm framåt jul och då kan jag vara med och dejta

• Klara69

Malla, nu har jag glömt... blev det vanlig förlossning för dig eller kejsarsnitt?

• Klara69

Kyoko - vad glad jag blir av att höra din beslutsamhet. Nog fasen ska det funka alltid!! Men det är klart, att lite tålamod får du nog räkna med för att undvika att bli tokig på vägen. You go girl!!!

Malla - wow, vilka speed babies

Det här med när förlossning väl börjar, det är ju så individuellt. Men alla säger till mig "du märker när det är dags". Så det är väl bara att lita på det... Medan jag väntar är det väl bara att njuta av tiden man har för sig själv. Tänkte ut och njuta lite i solen en stund. Man kan väl bada i pool så länge vattnet inte har gått, eller...?

• Klara69

Självklart är det er tur!!!! Och jag förstår fullt att tålamodet kan tryta, 6-7 år är en lååång väntan. Men det kändes så skönt och positivt att du känner lite jäklar anamma, att nu ska det bannemig gå.

• Klara69

Kyoko - jag säger det igen (för jag antar att jag har skrivit det förut).... du är HELT OTROLIG på att författa dina tankar i skrift. Jag blir alldeles rörd. Tårögd så det bara sjunger om det. Wow!!

Kram

Ps. Nix, inget har hänt än...väntar, väntar, väntar...

• Klara69

Tittar väl in här och meddelar att... här händer ingenting!! Väntar och väntar... men det är OK. Så länge bebisen mår bra därinne så klagar jag inte. Ska till min doktor imorgon så vi får se vad hon har att säga. En vecka över tiden nu.

Hörrni, det där med FET... varför är det svårare att få ett FET att funka bara för att de gjort PGD innan frysningen? Jag menar, det är ju svårare med FET än färskt ET, men finns det någon orsak till att PGD FET är svårare än vanligt FET?

Kram alla...

• Klara69

Jaa, och här är jag... fortfarande... trum, trum, trum.... Är på +6 dagar nu. Var hos doktorn igår. Visserligen ser allt bra ut och så men de vill helst inte att jag går över mer än 41+5 så händer inget av sig självt blir det igångsättning på måndag (20/8). Jag hoppas den kommer av sig själv innan dock...

Ja, tänk att Sogos tvillingar "redan" hunnit bli 8 månader. Jag förstår fullt att ni vill stanna hemma så länge som möjligt. Men som sagt, allas situationer är ju olika. Här har man ju möjlighet att stanna hemma löjligt lite i jämförelse. I allmänhet får man 6 veckors betald ledighet efter födseln. Man har dock rätt att vara hemma (och komma tillbaka till samma jobb) i 24 veckor, dvs ca ett halvår. Personligen tänker jag vara hemma så länge det bara går. Men jag tänker på de som måste tillbaka och jobba när bebisen bara är 1 1/2 månad. Kan ni tänka er??

• Klara69

Tjejer, ni är så tappra och jag verkligen beundrar er styrka. Allt ni gått igenom och redan har i bagaget plus allt ni fortfarande kämpar för. Det finns inte mycket jag hoppas på mer än att vi under de närmaste månaderna ska få lite positiva nyheter för er alla.
    FD - du borde väl snart börja spruta, eller har jag missat tidsplanen?
    Kyoko - Lycka till med telefonsamtalet idag. Hoppas du får lite klarhet och ett OK på en omgång till.
    Anna - kram... jag vet inte riktigt var i fasen du befinner dig just nu, men jag håller en tumme för var du än är.
    Fia - UL idag om jag minns rätt.... Hoppas! Hoppas att den lille krabaten därinne mår som han/hon ska.

Kram på er alla!

• Klara69

Nuuuuuu... ar han har Det blev en liten gosse pa 4252g. Han tittade ut tidigt i morse den 21 augusti. Narmed far han namnet August!

• Klara69

Hej alla godingar!

Nu ska vi se om jag kan forfatta ihop en liten rad... jag har borjat nagra ganger men blivit avbruten. Nu sover lille August, sa jag passar pa! Allt ar bara bra med oss. Imorgon fyller han tva veckor Han har varit jatteduktig. Sover, ater och bajsar Det ar faktiskt t.o.m. sa att vi har fatt sova pa natterna, forutom en matningsomgang runt 3-snaret. Fast det vet man ju inte om det kommer halla i sig. Vi passa pa att njuta sa lange det varar i alla fall.

Det ar naturligtvis en underbar kansla att faktiskt ha honom har... antligen! Jag njuter av att bara vara och att fa sitta och avguda honom for han ar ju naturligtvis det underbaraste som finns Jag ska lagga in ett par bilder pa honom, men jag sitter vid fel dator just nu.

Nu hoppas vi pa att september bringar manga goda nyheter har i traden. Det verkar vara sa mycket pa gang nu for sa manga. Jag lovar att titta in snart igen... Kram alla!

• Klara69

Hej tjejer!

Nu var det evigheter sedan jag var har inne och skrev. Far erkanna att jag inte har last ikapp precis allt som hant harinne, men det verkar vara mycket pa gang. Lite nya "ansikten" i traden ser jag. Valkomna!!

Jag sitter just nu har vid datorn och har en stund till mig sjalv. Mannen, sonen och hunden ligger alla och tar en tupplur i sovrummet Ute regnar det!!! Kors i taket, eftersom det valdigt sallan regnar har sa har ars. Men jag myyyser och tycker det kanns som riktig host.

Annars gar allt bara bra harhemma. Lille August fyllde 1 manad igar. Vad tiden flyger!! Vi har haft en massa besok pa lopande band fran mor- och farforaldrar. Mysigt men ganska intensivt blir det. Fast jag skulle garna velat ha mina foraldrar har lite langre. Stackars mormor tyckte det var jattejobbigt att behova saga adjo till lillen

Stor kram till er alla!!

• Klara69

Kikar in och sager JIPPI och GRATTIS till Fia! Ah, vilken lattnad!! Njut nu och ga och kop nya byxor

• Klara69

Har hander det grejjer som sagt. GRATTIS FD!!! Vad harligt! Forstar att det kanns oroligt, men forsok att njuta lite. Vi haller val tummarna far att bada tva vill stanna da Det vore ju toppen med ett par till tvillingar i traden!

GRATTIS Kyoko ocksa. Vilken lattnad att fa det beskedet. Nar far ni kora nasta omgang mantro?

• Klara69

Titter in här och önskar er alla trevlig helg!

Malla, förstår att det måste kännas lite jobbigt emellanåt att vara hemma ensam med två småttingar. Det går väl i ett kan jag tro.

Jag ser att det är många härinne är på gång med behandlingar. Kul att det går framåt! Jobbigt med hinder på vägen förstås, men det går ju framåt. Lycka till på tisdag, Annhan.

Kyoko, när får du börja? De satte dig på p-piller, eller hur?

Jag sitter här och har lite morgonmys med August innan dagen sätter igång ordentligt. Jag måste säga att lillen är en ganska snäll liten krabat. Han är för det mest nöjd med tillvaron. Jag håller mest på och packar så det står härliga till. Nu har vi bokat flyg för flytten hem. Jippi!!! Det ska bli så mysigt att få spendera lite tid hemma i Sverige, samtidigt som det kändes lite konstigt att boka en enkelt biljett.

• Klara69

Är det svårare att lyckas med IVF om man även gör PGD? Hur kommer det sig i så fall...? Vi gjorde IVF/PGD för ganska precis ett år sedan (första och enda försöket). Vi fick tre ägg tillbakastoppade och ett klarade sig.

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!