• Joffan

Österbottniska tråden 10

beibikär skrev 2007-10-01 22:11:04 följande:
    [citat]
    va arbeitar tu me Joffan?Ja tror no dömde penga komber från vanli skattepenga i slutända, kommune tigger penga åv statn, va ska int dömde slanta koma ur sama klumppe som anat som rör sociala?? Ja, int veit ja...men ja komber ti va glad åt döm ja. Fö ja hör ti hade minoritetn tå som no sku måst fa i arbeiti, ja sku int ha råd ti va heim me två båån baket varar såde utan at arbeit imilla. He byri kris jär nu minsann..men tack vare hede tillägge så kan ja kanske va heim et år baket mammaledit me ny beibi å. He ir ju bäter än int na hede 150. Men NÅR ha de besluta om e?

Ja arbeitar int me na anat än er heim me båne min. Ja ¨skåda kommunfullmäktiges möte på närtv ikvälld å om ja int e hejlt dum så er e no på riktit tå per löv klubba åv i?
  • Joffan

Bejbikär int er ja na missnöjd. Ba fövåna. Ja ansir att iti stödi åtminstoni bordi vara behovspröva. He e ju allt anat som socialen ger ut. (var väl nar som sa he å på möti) int bruk ja skåda dömdi möte, men tå ja visst di sku behandel frågo måsta ja ju.

• Joffan

Gomorron!

Jär ha vi viri ut rej en sväng ja å lilltösen tå vi föra adi älder ti dagklubben. He va skönt fast he sir så rått ut. Ho orka ba va ut i 40 min så tå gick vi in.

Tur e he att int o vill va ut na länger i taagi he var ganska töögot ti va ejmend me bååni tär ut. Förr finsta i en massa aader mammona jär van ja bor, men nu e di flesta i arbeit.

• Joffan

Lilla my: va skönt he måst vara tå ni fik såde positiv nyheitre.

Jeremias mamma: grattis ti at ni fik hem lillkillen.

Å ti grattis ti all aader som böv i å.

Nu ska ja va en dukti hemmafru å stäng åv datorn å buri städa. så få ja helgfint ida rej.

• Joffan

Gomorron!

Här är e städat å fint. Så idag ska jag bara vara med barnen. Snart ska vi fara ut.

Annos så ha ja int na nyytt ti koma me.

• Joffan

Gomoron!

Millami: he to no ganska länge innan vi hadd någosånär rutiner men minstingen. Ja sku sej hon var no säkert över 3 måna.

Nu när ho e 1år å 4 mån snart så gar rutine åv se sjölv.

• Joffan

Många styrkekramar till Issas familj. Hoppas och ber att allt ska bli bra.

• Joffan

stinky: har faktiskt alder kolla. måst koll nästa gang ja får räkning

• Joffan

Min lillflicko er 1 år å 4 mååna i måro å ho sover milla 2,5-4 tim tär ut varinda dag. Hoppas ho vil göra he läng än. He gar int ti ha e in fö he e liti väl mytsi levani jär.

Dömdi 4 älder a sluta ti sova dagsturo vi 2år ungifär.

• Joffan

Ska man bara ring ti råddan å sej man vil ha ide vaccin tå eli hu ska man? Vår lillflicko bordi ju få i gratis tå. Ja sku absolut vacciner om he e så. Fö inatt ar on vaari förkyld å vi ar int sovi na viidari.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10