Inlägg från: Trollens mamma |Visa alla inlägg
  • Trollens mamma

Österbottniska tråden 10

Jag hänger jär i kulisserna.

Men har int så mychi ti koma me.Tror jag ska ta och tvätt några fönster.

• Trollens mamma

Abbe sover ännu tär ut varinda dag fast ha är 2 år och 4 månader.
    Bara ti skott ut vagne och säj åta att nu ska du sova,så gar jag in tibax.Och ha somnar på 2 minut. Sover c.1.5 tiim.

Kanske man sko behöv fix na mat nu tå.Blir nudlar och kyckling med soltorkade tomater-sås idag.Bååne har fått väli.

• Trollens mamma

Morning!

Ja,jär hadd vi å vitt på backa tå vi stejg upp och bååne vart glad!

Idag ska jag plock undan all somarkläde som ännu star fram och byri ta fram varmari ur skåpa.
    Måst köp skoa åt 6-åringen idag å.Vann är viking gore-tex billigari,CM el.Prisma?

Ska fara på markna me dom saan di slutar i skola/förskola.Som sagt,ritti marknadsvädri.

• Trollens mamma

Jag har städa och måla ett skåp färdigt. Nu sku jag bara behöv fara ti stan och köp ett svart gjutjärnshandtag...var sko jag hitt he?Månne Blossom har....

• Trollens mamma

Hej!

Idag bär he av ti Sverige. Lillebror ska gift sej!
    Kul med bröllop nu igen.
    Och så far vi förstås en sväng ti Ikea...man kan ju int bara kör förbi.

• Trollens mamma

Ni talar om gubba och Ikea.

Jag var till Ikea förra söndags och jag hadd bearbeta gubben i flejr vikor att nu får ha bara så lov att koma me mej tiid.Men tror int ni he var bara jag och A som for in tiid.

Alltså,he är som värsta ställi ha vejt....men me 2-åringen gick he riktigt bra,fast tå var jag no fäädi på ejn tiim å.

• Trollens mamma

Vejt ni.Jag köpt en ljusslingo igår,som jag ska ha runt spegeln,och jag måsta bara lägg tiid ha rej. Men stöpseln är no ur ännu några vikor. Annos får gubben fnatt.

• Trollens mamma

LCroft:Jag vet. Dessutom är den vit så den är kanske int så julinspirerad,men på riktigt sant så får mannen fnatt...han är lika irriterad varje jul när jag plockar fram julpyntet.
    Så för hans skull får den hänga där ännu utan belysning.

Han tycker desstu mindre saker fram desstu bättre.Fast sen när det är första advent så lägger jag fram precis vad jag vill,hur mycket han än suckar.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10