Inlägg från: Skogsduvan |Visa alla inlägg
  • Skogsduvan

Österbottniska tråden 10

Martea: ja halde heilt medde! Var int privatföretagar, elde djift er me ein! Åtminstoni har int ja na bra erfarenheitre från transportbranschen...

Biggi - mamma till Leona och Heira
  • Skogsduvan

Tro ni ja fundera na va Leona hold åpå me just. Ho djik å sa Ne de tojman, ne de tojman, ne de tojman å unt omkjing. Int na fön o sa Hej kom ja på et o sjungd När det stormar som o tydligen snappa upp vi mamma-barn ida... Ho rört int en min tå vi sjungd ter, sat bara i fammi. Men he tycksta no fastn äntå! Ja e no sitt förr et o bandar räto bra, så ha får byri pass se me va o får hör nu tydligen...

• Skogsduvan

Halde tyyma för Isabelle, å tänker på all som berörs! Hoppas he int e så falit!

• Skogsduvan

*skickar tankar och böner till Elias och hans föräldrar*

• Skogsduvan

Veralena: He händ nating liknand tå vi var vi CM å handel förra viko. Vi hadd 2 kärro; H (me bilstola å allt) på en vanli en kärro å L i en bilkärro. Tå sa en gambel in kvinno åt gubbi tå a sto brejver båda kärrona (jag va liti länger bort): Tu va douli an kar som klarar två bån eismend! Men naliti fösta ja no e äntå, ja sko int fara å handel me båda båne eismend! Men så e jag liti lata å...

• Skogsduvan

Beibikär: åtminstoni vi hadd höstlov ida. Men svägerskona min i Överessi påsto no et di sko ha mb för er imoro.

• Skogsduvan

Va ska a djä tå båne int vil sova na? Vi har liga me storasyster i 1½ tim nu, men nejgo ho somnar na! Lillasyster hadd rej somna, men såklart vakna ho åv ote anas härjasi... Skrikandes Så nu siter ja me ho i fammi. Å åv erfarenheit så veit ja et he kombe ti fa säkert 1 tim ännu fön ho sover pånytt... Ti for ha chansn ti en skön kväld eismend!

• Skogsduvan

Kvälda e ju enda tin på duuni som en mammo får va fö se sjölv, så ja tycke he slött tå int båne föstar ti sova tå! No siter ja ännu me lillflicko i fammi. Å som vanlit tå o e fö tröjtto så bara skriker o... Måst pro lägg e i vagne pånytt nu.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10