Österbottniska tråden 10
Martea: ja halde heilt medde! Var int privatföretagar, elde djift er me ein! Åtminstoni har int ja na bra erfarenheitre från transportbranschen...
Martea: ja halde heilt medde! Var int privatföretagar, elde djift er me ein! Åtminstoni har int ja na bra erfarenheitre från transportbranschen...
Tro ni ja fundera na va Leona hold åpå me just. Ho djik å sa Ne de tojman, ne de tojman, ne de tojman å unt omkjing. Int na fön o sa Hej kom ja på et o sjungd När det stormar som o tydligen snappa upp vi mamma-barn ida... Ho rört int en min tå vi sjungd ter, sat bara i fammi. Men he tycksta no fastn äntå! Ja e no sitt förr et o bandar räto bra, så ha får byri pass se me va o får hör nu tydligen...
Halde tyyma för Isabelle, å tänker på all som berörs! Hoppas he int e så falit!
*skickar tankar och böner till Elias och hans föräldrar*
Pyyri: vilken tid å plats? Å pris?
Veralena: He händ nating liknand tå vi var vi CM å handel förra viko. Vi hadd 2 kärro; H (me bilstola å allt) på en vanli en kärro å L i en bilkärro. Tå sa en gambel in kvinno åt gubbi tå a sto brejver båda kärrona (jag va liti länger bort): Tu va douli an kar som klarar två bån eismend! Men naliti fösta ja no e äntå, ja sko int fara å handel me båda båne eismend! Men så e jag liti lata å...
Beibikär: åtminstoni vi hadd höstlov ida. Men svägerskona min i Överessi påsto no et di sko ha mb för er imoro.
Beklagar sorgen Millami
Va ska a djä tå båne int vil sova na? Vi har liga me storasyster i 1½ tim nu, men nejgo ho somnar na! Lillasyster hadd rej somna, men såklart vakna ho åv ote anas härjasi... Så nu siter ja me ho i fammi. Å åv erfarenheit så veit ja et he kombe ti fa säkert 1 tim ännu fön ho sover pånytt... Ti for ha chansn ti en skön kväld eismend!
Kvälda e ju enda tin på duuni som en mammo får va fö se sjölv, så ja tycke he slött tå int båne föstar ti sova tå! No siter ja ännu me lillflicko i fammi. Å som vanlit tå o e fö tröjtto så bara skriker o... Måst pro lägg e i vagne pånytt nu.