• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 10

Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Adrianna love
    Erik he lååter som do sko ha viri vi vårt . Jär har vi exakt lika . Å ho kan lyyd ho bra som helst , inga problem vi dagis elä om o er ejsmend me naan . Liiti betär har e vaari no dähä sejnast vikona , äntligen .

Ja fick faktist baka bullona igår Glad Å städa idaa , vilket va nödvändigt - jär såg ut som ett bombnedslag .

No sko ja vila sess ner vi sömaskin å sööm jacko & byxona åt killen , men me 3 båån i huusi fö tillfälli & gubbi å träna så gaar e no int så bra .
    Mamma till två underbara busungar :)
  • tussimamma

Skogsduvan- int ska man glädjas na fast biln gar igenom. Gubbi besikta dähär vår 91ans Carina.Å ha e så vansinnit vansköitt, biln alltså, int gubbi Å ha gik igenom galant- dan baket lämna a på väiji. Å he vari mytsi skruvasi å ida faktiskt så klara a se framåtibak ti arbeiti me idi åbäki. Föri he sto biln jä på backa i 2viko å ja va uta bil på daga..Nå int ha ja vila nastans me bejbo min äntå.

Ja ha å ve dukti ida, ve ut å ga 5km me skuttvagne. Å bejbo va tyst å ja va sår men he gik fint. San så börja ja röj liti jä på backa ännu tå vi kom heim. Såde dåuli ha int ja ve på ett halvår!

• tussimamma

Ja å så ha ja baka muffins som eg e kladdkako i muffinsforma

Å nu vakna bejbo..Ja som sko lata me heila kvälldi, dimdi adä fo på råttantuj ti å tå int ja kuna koma na så to di ett extra bån me se å. Tänkt att bejbo sko sova såläng di va bort å san tå di kombe heim sko papp få sköit restn åv kvälldi. Nå ja ska böri mata å byt å mata å byt å mata å byt nutå!

• Joffan

Nåja, städivern ha holldi i se. Nu ha ja fått städa ur all övra skåpa i köke, tvätta fönstre å en trididejl åv nedra skåpa å låådaona. No slarvar man på se grömt onödit tavara. Men ja e på slänghumör så ni må tro att he åkar tavara jär.

• Skogsduvan

Tussimamma: hoppas he int gar lika je! Me biln alltså, mata å byt djä vi no heilatin. Grannen for just me biln vår ti Sverige körand, me en fullasta 5-meters släpo bakett. Så ja hoppas verkligen di int lämnar å sta på väiji nastans!

Biggi - mamma till Leona och Heira
  • Skogsduvan

Ja måst skriv åv me naliti ije nu. Ja beställt en farsdagspresent åt gubbi ida, en film som ja veit et a kombe ti tyck om, å ja veit int na ho ja ska kona hald käfta å int avslöj me! HemlisSkrattande

Biggi - mamma till Leona och Heira
  • Joffan

Skogsduvan: ja har å svårt ti halld me fa adi presentin ja köpt åt men kar. HE e nästan så ja ´sku måst ge e rei.

• strålöga

Hej!
    He gick bra idag hos kirurgen. Nu komber jag äntligen få InterStim behandlingen som jag så läng vänta på..

• CiaCaroline

Halloj, sällar mig till den här gruppen också... Här har vi lite förkylning alla fyra... Men annars är det bra!

• Lizn

Måst kom in o skåda om he är na nytt från solrosen

Jag hadd men kaar ti väli farsdagspresent,kom på et jag sko köp en GPS ti ha i biln,men våga int köp sjölv,jag sko säkert ha teji feil modell.
    Så ha fick beställ et åt se sjölv o ge räkning åt me tyckt jag slapp enkelt unda, bara ti betal.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10