Inlägg från: veralena |Visa alla inlägg
  • veralena

Österbottniska tråden 10

Godda! Hid a int jag hinda på et tag, tar ca 15 minut ti start datorn vår..
    lämna just flicko på golvi å fo på wc å tå ja kom tibak had o föflytta se några meter å låg å leikt me en plastpåsa! man får no byri koll va som finns runt omkring e järet.. 

• veralena

millami har å bara gråti sen mamma åt issa ringd å sa at di siter i ambulansn på väg ti tammerfors. va säir man fö ti ge döm styrko di behöve nu? önskar så at man sku kuna gö na...  söta, busiga isabelle hoppas allt ordnar se!

sku me ellen ti rådgivning å va allt rö åv at ja had gråt å flicko va skito fö int kuna ja tänk så klart at ja sku ha fått tvätta e odentlit så ja fik no berätt åt hälsovårdarn å så råka ho känn döm. bleiv no tristan dag ida...

• veralena

vi får hoppas at di har na trevligari at säj i tammerfors!! å stackare he ju så myki praktiskt å som ska ordnas, syskon som ska sköitas, ledit från jobb etc. mitt opp i hede beskedi måst di kuna tänk på he å!

• veralena

di hör säkert åv se tå di orkar men just nu behöve di säkert få smält de he beskedi di ha fått...

• veralena

millami na positivt verkar int e ti finnas men känns liti bäter at veta än at ga i ovissheit. men ååh va man önska at int e sku va leukemi!! å he säkert tuffan behandling fö så lilli bån, he ju tufft för en vuxen!! å all blodprove di rej ha täji.
    voi stackars liten...

• veralena

härlit at hör at ni int tänke ge upp!! kände ja isabelle rätt så ger int o upp i fösta tagi

va skönt at lillasyster finns tid ner nu å. säj til om ni orkar elde vil ha na besök elde om vi kan gö nating!

• veralena

Gomoron, va allvarli diskussione ni ha had i helge
    ja site å väntar på et flicko ska vaknas så ja få fa å dusch! vi har int na babylarm å ho somna tå vi va ut å ga så ho måsta lämn ut å sova. men normalt sover o 15-30 minut men nu tå ja vil å dusch sover o öve en tima!

höni kvinnor vil ba fråg en sak, ha ni na gang hört nan säj et en kvinno e så dåuli ti sköit båni sett? ha ba fått så i nerve tå allihop säir et min kar e så dåuli ti sköit ellen, ba fö et a råk hald i e elde byt in blöjo tå vi e nastans. fast ja sku hald i e heila tin å lägg e åt gubbi så läng ja söker in blöjo så er a så dåuli ti sköit! ja fiskar int et komplimange, he borda ba va naturlit et a halde i båni sett..

• veralena

lilla my ja kämpa hålt i vintras me ti få döm ti le vi bibban, ja log å va arti å vänli å ja va ti minst ein gang i viko å ti sist fik ja nästan ein ti le tibaka 

arbeita ju i kassa i 2½ år å he ska int ja jö fö ja passar int me kundbetjäning, om i e nating som int jag ha jort feil så vägrar ja ti ta på me skuldn!! dessutom fik ja problem me käka min på grund åv allt leend!!

Nu ha vi lämna in papre ti fpa å gubbi ska ta ut ati pappamånadn. ekonomin vår må ga okull men nu ska ha få pro på ti ga jär heim å vingel heila dan å san måst fråg om ja kan sköit om a vil fa nastans et kväld. tror dessutom ja ska test ite ti fråg om vi ha nating ätbart mesama ja kombe innafö dörn

• veralena

millami: tänker på er.

de he vår flicko e vari stor å böv int sova na meir! nu har int o sovi na på fömeddan på na dag å tidit ska vi upp på morna å ho e vätchi fleir gang per natt. gar di jinom na kris i 6månades åldern?

site så å funderar på iti vaccinerasi, känns onödit tå o annos e frisk å int bruk vari se men kar elde jag få oti västa flunssu å int umgås ho ju så mytchi me ade båne men mam min arbeitar ju på bedden å ho e ju hi titt som tätt så ho kan ju ha na smittor me se.. beslutsångest!!

Svar på tråden Österbottniska tråden 10