• hej hopp fallera

Österbottniska tråden 10

Välkommen till vår tionde österbottniska tråd!

Här är alla välkomna, det spelar ingen roll om du hängt med sen början eller är alldeles ny här. Känn dig välkommen! *och samma på dialekt*

För den som vill ha tidsfördriv:
    tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m3052858.html
    tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m4117933.html
    tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html
    tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m7297792.html
    tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-5-172/m9182214.html
    tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m11369058.html
    tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m14125141.html
    tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m17093871.html
    tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20340120.html

Övriga österbottniska trådar:
    recept: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m21583130.html
    träffar: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m22522552.html
    gravid: www.familjeliv.se/Forum-11-262/m22543920.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-12 20:40:00:
    vikt-iga tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-258/m23661221.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 20:35:03:
    senaste recepten: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m24593961.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 15:59:27:
    bygg-tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html

• Svar på tråden Österbottniska tråden 10
  • Lilla My i Finland

brightice - jepp jepp! He e såde me karan!

Nee, om ja sku böri fa o sova liiti... He e just naliiti varmt jär in nu, men ja is int ta ipi döre fö tå kombär e in fö grömti myggor o flugor...

• Joffan

Beibikär: Jå gubbi hitta no all dömdi kanale ha å plus na svt-test

• diddi Ida

Beibikär : Vi hitta jer å fö en par vikå saan ti kanala på digiboxen men tyvärr måst ja meddel et di snart far bort Å ja som vaalt överlyckli fö ett vi såå sveriges tv4 . Ti sänder ut e vare nu ti 18:ond elder sista hitt mååna ! Vafö veit ja int !!

Stolt Mamma Till Alva 26.4 2006
  • beibikär

He va väl fö vi sku var beroend tå...bäst at int byri föli me i na serier tå åtminstone, å me tanke på va Brightice skriva så ska ja hald me bort från KKorv-Görans å, ifall dömde pojka var dyr san i vinter

Ronjas och Jonatans mamma
  • Mirremama

In och pustar och stånkar i värmen! Konstatera idag att det int e lätt att vara fet i denhär värmen, jag hadd kjol på mig och låren gned mot varann så jag trodd jag sku självantänd. Och då var jag inte ens och skåda på dide KorvGöran-pojkarna nå, det var bara solen som värmd

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • Erik

I kveld har vi å viri ti villo. Var å skåda tå gubbi å brodern hans var me vatuskidre. Såg rolit ut men ja vågar int prov he na ja. Ny sko ja måst kryp i säng men tå vi har SÅ heitt!!! Sko vara beter om ja sko ha ypi döre ti kamarn men tå igen har vi så mytzi flugona me oss.

• MuminMama

Afton! Ja undrar om i finns nan jär som sku vila va mä i strumpklubben? Eldä fleir åv är ha kanstsi råka ut för a rej... Å ja veit att i é mang som hatar kedjebreivä, män ja tenkt nu fråg i alla fall...

Strumpklubbi gar alltså ut på att du skickar 1 par strumpona åt 1 bån. San skickar du vidari strumpklubbsbreivi åt 4 st. Å så småningom borde du (båni) få 16 par strumpor på posten.

3 "medlem" har ja hittills fått värva så nu har ja "ba" 1 som fatas?! Om nan é intresera så skriv ti inboxn min!

• Missalibabagirl

Nå nu ha ja siti å lagt in naliiti ny bildrä jär så om naan e intressera så eri noo baa ti skåda Flört

Ska fortseti ti surf en stånd ännu fyri ja far å sova Glad

Mamma till Moa
  • tussimamma

Ja ja va jo ti Fäboda me dimdi gossa min ida. Å på heimveiji tänkt ja vi sko ta na hämtmat. Å no fösöka ja säg åt dem vi sko ta en familjekebab från Korvgörans. Men nä he gik int na he. Pojka sko ha ris å vårrullana från Asian Garden. Alltså va e he fö unga??

Ja fösöka no säg he no så go me franska men nä. Ti sko ha kinafödo ti. Å he sko va broiler å nötre å grönsakre. Å ja fösöka säg mam vill ha grönsakre från Jösses men int na gik heim. Adi äldsta tyckt att e ja nu såde fö grönsakre så no e he koka grönsakre i asianmaten å, å döge int he så kan ja väl beta en tomat tä heim..

Så int fik ja skåda på dimdi pojka ve grilln na ja. Int kuna ja jo säg åt båne he att nu ska mam å skåda på ung pojka så ida itä vi kebab.

• svirvel

nåja! nyan dag me ny möjliheitre!

Lillkillen e återställd - enormt pigg baket allt sovas igår. Å ni kan ju giss om vi had na problem ti få a ti sova ti natte... jåååå! ha somna no normaltid, men vaknast 10-tidn o sov int na fyri 12... tå for ja o sova sjölv o to a me i vår säng.

hmm... ja undrar om ja sku böv fa ti korvgörans ida...??? mittiallt vart ja rikti sugen på he

Svar på tråden Österbottniska tråden 10