Österbottniska tråden 10
David Hellenius ska jag å me på dejt...
David Hellenius ska jag å me på dejt...
Ja sku måst fösök få opp bakenda från stola jag å jär, men tå he e så skönt ti bara sita...
Jär ere lugnt ida å... Lilleman sku vila ut antar ja eftersom a har komi me 4 strumpor åt me jär tär ja sitär... Å nu sitär a framfö kylskåpi o sorterar blöjona siin... Öppnar varinda ein o lägger i skilden hög... Tänk va blöjona kan va intressant!!!
SKa ha Labolinas hid på mat ikväld. Men annos ere no bara lugna puckar jär... Fundera om ja eventuellt ida sku få tvätta demhe armadis fönstren, men ja har int lust tror ja... Å en tvättmaskin sku absolut böv läggas igang, fö lilleman böri va utan klädre i lådona siin...
Du har int na små krave to beibikär... Tror du he e roolit ti ga heim va? Nee, sita jär o skåda tå dammråttona tållas kring föötre på ein...
Beibikär - du trycker säkert fö hårt på millanslagstangentre...
Såde sto e på min sido å, men tå fo ja in jär via o tryckt på eiji inlägg å tå slapp ja in på sido miin...
Pyyri - Du ska lägg näsana på smilisa diin å... : - ) blir utan millanslage t.ex.
Va bra Pyyri! (får man me D iställi fö ) som mun)
He e ju bra Pyyri att e int e bara jag som skrivar...
Jär har ja just iti världens gourmetlunch.... Spagetti me smöri o ketchup. Vatå fantasilös? Who? Me? Nooo!!!
Misstänker e kombä ti ga gälit fö en brunbergskyss ja veit finns i skååpi jär... Om bara en lillan lillan stund...
Sådee! Nu va brunbergskyssen oppiti! To int läng heldär! Dukti jag!!!