• Erik

Österbottniska tråden 10

Härmed lovar jag och svär att jag kommer inte att att klaga ett dugg i vinter när det är -30 grader eller när det är snöstorm. För jag HATAR den här högsommarvärmen.

Ja vaal knaro å unga vaal knaro å gubbi vaal knaro. Huusi siir ut som di sko ha släppt ner en bomb men ja orkar bara int byri plock jer fö he er så heitt. Sko vila siti i Eriks pooln å ita glass hela daga.

ellen h: Hede låått int na rolit (ang. blixtnedslagi). Ja sko ha kila ner me tror ja fö ja tycker att åska kan vara mysit om e int komber fö nära men byri e blixter o dunder på sama gang så vill int ja vara mee na meir. Minns bara tå mommo pa berätt från tå o var ung (mommo var jo heim från sama by som me annos). Ho å syskone hennas å mamma deis var ut på "höj-dzälo" tå blixtn slo ner nastans nära döm. Tå mommos mamma vakna så låg all bååne hennas på backa så ho trodd di hadd dödd men all hadd bara sviima tack o lov. Men hede historien tyckt ja var så hemsk tå ja var lill. Som båån var ja livrädd åska. Satt på såffo å rååma minns ja.

• Erik

He beror på om du menar skutnabbavägen i Krombi elder Jeppis?! Sök på karto på eniro.fi t.ex

Karttu skrev 2007-08-10 08:37:32 följande:
    Såg på jt he de har avisjoon på skutnabbavägen imoro. Vann ir he exakt????? He har viri så liiti avisjoone i somar, så ja tror ja ska frejst fara imoro!Ha en skön dag!
  • Erik

I da sa Erik na så gollot så he håksa ta me ti tååra... Tå ja sto å prova en klänning som ja hadd köpt i stan i da framföri spejeln så sto Erik å skåda på me å så sa a rikti gollot "mamma, ty er snygg"! Precis på sama gang som ja sto å tänkt att fy f*n va ful ja er. Ja trodd ja sko puss ihjäl a för att sa så.

• Erik

Julgubbi finns på plats varinda dag hela åri! Vi var å tii å ja tyckt e varr gårr bra. Erik tyckt e var så spännand ti råk julgubbi. Ha berättar åt all va a sa åt julgubbi att a vill ha ti julklapp. He sko ha viri än beter sko e ha viri december och snön... Julmusik och juli-mååna passar int riktit ihop. Men saan er e jo att Moa er jo ganska lill än... veit o vem julgubbi er?! Kan vara att ho int får så mytzi ut åv e än. Men he er värt ett besök... å gratis! Tå finns e jo Santa Park å men tii kostar e skjortan ti fara... tror e var 20 eur per person elder na...

Missalibabagirl skrev 2007-08-10 22:59:33 följande:
    Adrianna love - Hä låter jo som ni sko ha hadd riktit braen reiso tå! Tyckt du et i va väälo et besök hädi julgubbsställi? Vi fundera om vi sko ha firi tär fram tå vi ska ti Norge körand i September..om di har ipi tå å Vem hyra ni husbil åv? Vi ska hyr åv Björklunds i Jeussen
  • Erik

Jå, vi too no kort... elde he dzer ti automatiskt om man far in å skådar et a men man får jo väli om man vill köp elder int. Vi to 5 postkort (snyggt laga) å di kosta 30 euro så billit var int e men ett minne för liivi fö int far vi helder na fleir gang tii sko ja tro.

• Erik

Ny har charmören Erik firi ti fammos villo. Ha ska sova ter i natt. Har jo dryyft reij!! Men no ska ja överleva... Om int så måst ja fara et a. Elias ska ti mommos i kveld å, men ha far vi ett nagang i natt no... Vi ska på party ti Såka

• Erik

Renlighet tar ingen stor plats i ditt liv. Baciller har aldrig skrämt dig och du tar lätt på svett och hudkontakt i din vardag. Mat ska inte smaka ruttet och kläder ska inte lukta illa, men bekvämlighet går alltid först när det hamnar på kollisionskurs med renligheten. Somliga av dina vänner tycker att du är lite småsnuskig men de flesta lovordar din avslappnade attityd.

Hoppas mina vänner är ärliga och säger till när jag går till överdrift i min orenlighet!

• Erik

Erik har sluta me blöjo på daga ny å. Har viri 9 dag utan ny. Har int händ na olycko saan i sondas. Men ha vill kack i blöjo vilket a jo såklart får å så har a blöjo på natte än. I dagis veit int ja riktit hor e gaar. I måndas hadd int a kila en enda gang på hela dan!! Int ens fast di lag blöjo tå di for på viilo... Ja sa i da att di kan lägg blöjo på a så a får kila men att di ska ta bort e saan baket tibaka.

I da ska ja me lilleman ti rådgivning. Spännand som alltid!!

• Erik
    Alltså verkligen... Finns det så rubbade människor?! Löjligt tycker jag... Jag skulle kontakta nån moderator och berätta vad som hänt för det där är ju nästan "olaga hot" eller personangrepp... Du hann först helt enkelt!!
    Wildemo skrev 2007-08-15 23:02:23 följande:
    Hej!Tittar in från Vasa - Kristinestad tråden, behöver era kloka råd.Fick detta mail i min inbox här på familjeliv idag och blev ganska upprörd..."Du heter inte Wildemo. Det gör jag. Vi är en liten släkt och det känns inkräktande att du använder vårt familjenamn! Byt signatur eller lägg upp en ny sida så att denna kan tas bort. Flera i släkten har reagerat så GÖR NÅGOT ÅT DET."Hur skulle ni göra? Jag skrev i stundens hetta ett argt mail tillbaks om att jag minsann inte tänker byta min signatur som jag snart haft i fyra år o.s.v. men blev ganska ledsen efteråt...Som sagt, hur skulle ni göra? Jag har faktiskt personlig anknytning till namnet Wildemo. Ska jag bara ignorera eller byta signatur? Man kan väl inte ha patent på ett namn? Kanske överreagerar som bryr mig, men det stör mig att nån säger åt mig att jag ska byta signatur eller lägga upp en ny sida. Vi österbottningar är ju kända för att ha sunt bondförnuft så därför frågar jag här.
  • Erik

Ojdå....ja sko ha behöva läsa all sidona fön ja uttala me!! Men bra att du kontakta redaktion!!

Svar på tråden Österbottniska tråden 10