Österbottniska tråden 10
Tycker ni na synd om me som måst ut me hunda än ikväld? Gubbi ha firi o sova o lag lilleman o sova, så ja lova ja sku fa... Suck... He e säkert -30 tär ut o blåser så varken jag ele hunda halls o sta...
Tycker ni na synd om me som måst ut me hunda än ikväld? Gubbi ha firi o sova o lag lilleman o sova, så ja lova ja sku fa... Suck... He e säkert -30 tär ut o blåser så varken jag ele hunda halls o sta...
Knädre e no heil! He va int sååå gälini väder igårkväld heldär... Men mörkt!!! Hade yngä hundn fick knappt ti pissa tå a måsta ga o skåda runt se så... Å så va e int sååå lycka ti skåda på hade Hannibal Lecter filmen strax föri... Int e ja annos na mörkrädd, men he mära var liti fö myki me filmen o en hispian hund... Å så blåst e så man hörd int na om "böuin" sku ha komi...
Va bra att Jonathan ha fååi koma "heim"! Hoppas a växer till se riktit bra så ni snart får heim a på riktit!
Kökslampona... Vi har en Luta från Ikea. Riktit nöjd e vi me a... Liti väl starki ljus har a kanski, men oftast ere bara bra he.
Nå tå he e sånde små pluttar ti lampona bara... Typ ihoptryckt öööö va ska ja jämför e me... He e int vanli glödlampor som man skruvar tid utan he e sånde som man trycker tid...
just så! Tänkt ba om du int visst att e fanns sånde aadär sorts lampona...
beibikär - jåå, du sku ju kuna utbild de ti lampmonterar... Du har ju no tekniken o intressi!
Jär sir lilleman ut som a sku ha fååi stryk... Igår foll a i köki tå a pynja på vi kökslådona... Tå fick a en stoooran bulo i panno... Å ida foll a tär ut o skrapa opp ett fuli skrapsår på ana siido hövo vi ögonbryni... Stackarn... Men int ere ju fösta gango a faldär o int sista heldär...
Vi var o handla ida på dan, å ja bleiv så glad tå ja hitta kryddgurkona som såg så goo o fräsch ut, så ida var e fiskpinna me gräddfilssås me kryddgurko o äppel i... Mums!!!
Gomoro! E in o skådar läge såläng lilleman plågar hunda... Nånee, int ere väl så uslit, men just nu e a no naleis gälin på dem... Har nan na tipse på ho man ska få en snart 1,5 åring ti fösta att man måst va fösikti me vovvan? Di e ju så snäll demhe hunda min så di säjr int ifrån na förrän e tar riktit sårt, å tå star lilleman me en hårtoppo i hande rei... Di haldär på ti fövandlas ti kinesisk nakenhundar misstänker ja...
Voi va skönt snacket!!! Ha e riktit skönt tå, å sova int bort heila hälje!
Jaha, ida var e ti fa ti prisma å handil chokla tror ja... Misstänker vi får va eismend tär... Ele?
He va no tur vi va så läng vi var igår fö lilleman hadd somna 20 minut föri ja kom heim... Så he gick sjyna jämt ut.
Å så måst ja ju skryt na liiti! Ha kisa på potto i moris!!!!! Blöjo va ju dyblöt föståss, men he kom kisi i potto å! Ha såg rikti fövåna ut tå e skvala i potto!
Jär ere lugnt ida tycker ja. Vi ha viri på kalas ti Labolinas ida vi... Å så har vi reid opp naliti på gåsplan inför vintern... Sånde fösta hjälp...
Va skönt att e gar framåt såde Jeremias mamma!
Voi va frissamt me Jussis hand!!! Men he e ju bra di håksar e nu rei... Sku ju kuna lyckas så di sku ha håksa e föst san tå e int ha varti na bra å a far på nyyt ti läkarn... Positivt tänkand!
Ida ha ja fååi beställd föstoringa på eitårsfotone! Dukti jag!!!