Österbottniska tråden 10
Oj m00min, ja vill me!!!!
Oj m00min, ja vill me!!!!
Gokväll på er. Nu ha ja ve på floating. He va skönt, men liti kaalt. Fast slatro som en traso e ja nu bakett.
Välkomi hejm, tussismamma! Va ska lillo hejt? (ja e allti nyfiken på namn!)
Katie: ha du hadd döm ti koll bihålona? Ja bruk allti få einvisen hosto tå ja har i bihålona.
Du har mina sympatier, naana! Ja vejt hur e e. Hoppas a blir frisk snart! Bådi Elis o Hugo ha no viri såde halvisan i oskick ganska läng bakett penicillin ha ve slut, he bruk ta ganska läng fyri sovasi o itasi o leikasi återhämtar se.
Ja ha ve o klipp storabror, o så var vi å ita lunch ti Saigon. He va gott.
Å så ha ja storstäda bastu, badrum o grovkök. Till o me tvätta fönstre! Tänk he att ja byri va i toki skick i ryddji så ja kan städa!
Liiti bra, Labolina! Kul tå e nagang funkar!
Ja siter me datorn i fammi framför teve o itär ostbågar. Ja tror ja byri vaar gambäl, fö ja tycker he e en rikiti skönan fridaskväld.
Nu far ja o träna. E nan sugen på ti häng me så hittar ni me i gymmi på Sportis!
Ojoj, he va tungt he, men jätteskönt. Nu sover bååne, vi har braso i spisn o bastu på värmning. He ni! Å ja ska klaga åt gubbi att ja har så sjuuuuk muskle, snälla såta liti. Få si tå, hihi....!
Ne hyj, ja säjr som all ader jär: hu ska man kuna tänk på na anat ida?! STOR, STOR kram åt Issas mamma o heila familjen!!
Millami, hadd läkare sagt na meir tär? Elä seir di föst san svare på blodprove ha komi?