Österbottniska tråden 10
Maja T- vi e mang jer som ha fåji bån men vem syftar tu på? tussimamma?
Maja T- vi e mang jer som ha fåji bån men vem syftar tu på? tussimamma?
buhuuuu. nu e ja förkyld... lillisen verkar vara liti förkyld men bara liti. Å he e pappa som ha smitta oss..... nåjaa. int kan man ju klar se heilt från höstflunssa. allihopa tycks ju ha e meir elder minder. Nu sko ja måst å handel... årk ja?
"Visste ni att det i d-vitamindropparna, t.ex Jekovit, är 96% ren alkohol? Om man ger fem droppar om dagen som är rekommenderad dos, så får barnet i sig den mängd alkohol som det skulle få om mamman ammar genast efter att hon druckit två alkoholdoser (t.ex. 2 öl eller 2 glas vin).
Den mängden är ju mycket lite för barnet, men nog verkar det ju konstigt att man ger sitt barn alkohol, om också mycket liten mängd, varje dag i flera år. "
ciza fotonetti ha ja använd å fotona kom följand da!
jå ja byrja skåda på na saft jer å no innehåller he å alkohol, allt som e typ sokerfri så finns e etanol i. Tänk va myzi man får i se utan ti funder på e!
Å hi ere uuslit fö jag e förkyld å he e jätte synd om me, ha fått vaka me dottern fö hon vaknast å gråått, fleir gang. Ja tror att he beror på att hon int fik skiti. men nu ha hon no laga ett stort lass imorn å härjar på som aldri förr... Å ja sko helst fara å sova.... ha väl no haft feber men vill int koll na fö ja ska ti hesa imoron.... he e sååååå syyyynd om me
Nu ska ja snart byri ställ me mot helsingfors å inatt ska ja första gangå vara ifrån min lilla tös hela långa natten, ho ska mamma klar se?
Nu far ja! Hej då!
Tadaa! hälsningar från STORstan! Hi siter ja nu å snart byri statistikkursen. Naturligtvis had ju hårskum min levt loppan på väg ti skola imorn så nu har ja hårskum på allt... kuuul..
Annars e allt som vanlit i hesa, folk som riskerar liive fö ti hend på spåra fast e komber en ny om 3 minut, Å all sir heilt borta ut å sko man stig åpp å rop allt va man orkar i en full buss sko int naan reager Di e ganska kul i storstan!
Nu ska ja byri måra åv! Har dagens husis å en fylld skinksemla som väntar på me!
Hej då!
Nu e ja hemkommen å hes som bara den. Har knappt na ljud... gubbe tycker he e skönt
Tänkt ja sko säj igen att he finns en byggtråd för österbottningar, välkomna med!
www.familjeliv.se/Forum-5-166/m24895183.html