Österbottniska tråden 10
måst koma o invig ny trån jag å!
nästa träff som ordnas får väl bli na slags jubileumsfest!!
måst koma o invig ny trån jag å!
nästa träff som ordnas får väl bli na slags jubileumsfest!!
lillkillen sover, gubbi diskar o jär siter ja me en kaldan cider skönt skönt!
he ha viri lugnt jär ida, int så konstit tå e äntligen ha viri grannvädri imoro bär e åv ti vasa för oss, ele int ti vasa, men ti skärigåln utafyri vasa - så nu HOPPAS ja at dehä vädri faktist halder i se!
go förmiddag!
ha ni siitt va fini väder !?!? toki he ha vi int var bortskämd me i somar minsann!
nu ska ja lägg på me kjoln o na topp å så ska lillkillen o ja fa skuttandt ti butiken - enda problemi e ju at he e SÅ kalt tä in vi boode - men, ska man vara fin får man lida pin
ja jär var e dålit me grönlamppor - å he e ju tur en så finan da som dehär!
vi hmanar ti halls liti hemmavid vi nu, tå vvs gubben kom hid - men he e ju bra he å, så man får fösök at int harmas så grömt
jär ha e viri lungt - ja had int alls på datorn igår o had äntå int SÅ myki at läsa i kapp. Tack fö he
tur tå vi äntå e så föståndi o oberoend at int vi viter vi datorn heila tin tå i e såhe grant (äntligen!)
idag får ja vara heim "me sjukt barn". stackas lillpojken har liti feber (ungifär 38,2 grader i baken - ofullständig mätning, fö ha slingra se ur greppi mett san) o så har an löööösan maga. igår kväll böit ja 2 kakkablöjor. gubbi va upp o böjt ein inatt o så ha ja bytt 2 på fömeddan...
Ja utgar från ati e tändre som bråkar. Dock e va ja ju liti oroli, eftesom int i e rikti bra ti ha diaré i dehö värma, så ja ringd nu mäst fö sinnefridens skull o tala me rådgivningstanten - som va lugn och sakli. Så läng a itär normalt klarar a se no - å he har a gjort hittills.
sku int ja va heim så sku ja va på gräslindona me gubbi, he va ja igår... Ni kan ju tänker hu varmt o skönt o e ti siti i en traktor i dehä vädri Kanski sku man kuna göra penga på i... "upplevelseturism"
Millami Fö ti koma ihåg at ta e lungt - fast nan mittiallt ringer o sägr at di e på komnad - så kan du ju lägg upp liti lappa jär o tär åt de sjölv. Typ: "Hej, mamma! Jag vill inte komma ut riktit ännu, så sakta ner och slappna av.".
eller Kära jag. Jag städar SEDAN när beibin sover tryggt i sin säng..
jär ha ja hamna ti ha en lugnan da på insido, men no ha e gai bra he å!
Lillprinsen ha sovd otrolit myki... ha ha bara viri vaken milla 9-10:30, 12:40-13:10, 14:45-17:00 och nu sover a igen tå alltså. ha e int lika varm na meir - 38,7 e högsta ja fick määtt. så grömt som ha ha sovd ida så har a säkert mun full me tändre imoro tå a vaknar förutsatt at a no sover na inatt baket dehä...
nåja! nyan dag me ny möjliheitre!
Lillkillen e återställd - enormt pigg baket allt sovas igår. Å ni kan ju giss om vi had na problem ti få a ti sova ti natte... jåååå! ha somna no normaltid, men vaknast 10-tidn o sov int na fyri 12... tå for ja o sova sjölv o to a me i vår säng.
hmm... ja undrar om ja sku böv fa ti korvgörans ida...??? mittiallt vart ja rikti sugen på he
höni höni!!! ja måst stäng åv datorn nu snart... fö ja TROR at he e åslvädri på komand!!!! ele rättari sagt så HOPPAS ja he
...egentligen bord ja säkert lämn på allt, fö om ja knäpper åv var e säkert int na... hmmm *funderar*