• Pyyri

Österbottniska tråden 10

Hejsan! Jag är ny här men har följt med en stund på avstånd... Nu äntligen har jag tagit mig tid att registrera mig. Hittade hit med hjälp av Mimo80 som jag fick jobba med det senaste halvåret! Just nu är jag mammaledig med våran lillkille som föddes 27 augusti.

• Pyyri

Hej! Våran pojke var så gul att han hamna att sol på bb ett dygn. vi for hem på lörda efte att barnläkarn gav lov eftesom bilirubin hadd sjunki ti unde 280 (elä va e 250? he var först över 300...) som no e förhöjd men nasånär bra. va ti labben på månda o tå hadd e stigi igen så vi hamna in ti barnavdelningen för att sol igen ett dygn och träna att ita. jag amma, vi gav flasko o he sista fick pojken via sond...

ja fick no sträng rekommendatione att mata me 3 tima imilla o väck a. men ha va ju jätteslö å. nu ammar ja plus att vi bjude flasko allti bakett. imoron kombe rdg tanten så får si va ho säjr tå. *hoppas hoppas att ha a gaji upp i vikt nu* o ja tycker att ha a vari piggari nu men he e ju svårt ti veta hu myki en såde liten ska sova tå int ja har na ti jämför me

• Pyyri

Åh så lättad man kan bli! Rdg-tanten har vari på besök just å lillen ha gaji upp i vikt!! Yes!! nu er a över sin födelsevikt o ho tyckt att allt verkar vara ok me a =) ögonvitona e no ännu liti gul men he far så småningom bort. så nu fick vi lämn bort flasko på nätre o bar amm. va sköönt!

• Pyyri

hej!
    vad ger ni era barn för d-vitamin? devitol eller jekovit? tycker att lillen fått så i magen av devitol som vi fick av rådistanten men nu har han fått dem en vecka redan. har läst att jekovit skulle vara skonsammare mot magen men är det vits att byta nu när han vant sig? igår var första kvällen sen vi börjat med dem som han inte grät men istället pruttar han hu myki som helst...

• Pyyri

Tack all som vila deil me se om d-vitamine.. Nu ska ja funder na liti om vi ska byt men he lutar no mot at vi testar jekovit iställi, he verkar ju va bra!

• Pyyri

Tänker också på Mamma åt Issa och hela familjen. Hoppas att det går bra i Tammerfors o att ni får lugnande besked.

Millami du är nog ändå ett stort stöd även om man inte alltid finner de rätta orden, hon vet att du finns där och tänker på dem och framförallt lyssnar...

• Pyyri

Tänker oxå på Issa och Elias och deras familjer. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt de har det.

Någon som vill komma med på spädbarnsmassage i Esse? Det startar 22.10 och jag fick meddelande idag om att tipsa andra mammor eftersom det inte blir av om vi är för få deltagare. Tror att det fanns rum för 7 mammor med sina små. Det är MI som ordnar och de tar emot anmälningar. Rekommendation var att babyn är från 1mån upp till krypåldern...

• Pyyri

Skogsduvan: i MI häfti star e plats församlingshemmet i Esse men he vart ändra ti Esse baptistkyrka veit int sjölv vann he e men...

Tidpunkten är tisdagar kl.10.30-12 o ja sir att he böri 23:e oktober (INTE 22:a!!) till 27:e november. Kostar 15 ? o materialavgift på 17? tillkommer. Ta med liggunderlag och filt

• Pyyri

Kan tillägg nummern att anmäl se till om nan vill kom me tel.7850275(MI) genast star e i mett sms...

• Pyyri

Fick Tobias Hysén som dejt, veit ju int ens vem ha e??

Var snokand föbi Lilla My och kanski Labolinas (?) ida, veit int ritti van ni bor men egentligen va vi o skåda hede som di ska bygg vi gundalsgränd men he e ju skog tä ännu... så vi gick via parken heim. vi fuska me motioneras ida, vi va så langt igår... o kaalt vare tå ja hadd så liti på me. börja tänk att nu få ja väl i bröste hui.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10