Österbottniska tråden 10
In fö ti få tråån i favoriter. Idaa har jag o lilleman viri ti Kärkkäinen heila daan, ati stoo kaarn i husi skicka vi ti Lovisa fö ti representer oss på en studiekaveris bröllop.
In fö ti få tråån i favoriter. Idaa har jag o lilleman viri ti Kärkkäinen heila daan, ati stoo kaarn i husi skicka vi ti Lovisa fö ti representer oss på en studiekaveris bröllop.
Halloj i tråån! Om vädri halder se nasånäär ä vi på väg mot Nykaabi ikväld, men ho är i me vagn tär? Är i na vits ti taa me? Pojtsi vår ä ja säker på ät vägrar ti vara i sjal, fö tå rinder ha bort, oberoende åv vädri...å int sku ja iis ha a ti kräka
Jaaaa, he sko jo gaa ti fa på tumis o tå pojtsi somnar. Tror no brorsan o bruude komber o sköit. Fast vi hadd jo no tänkt fa the whole family, så va ska int vi tii faa me vagn o allt, fast tror no gumistövla få lämn jär heim . Ja har bara eitt par som ä vintefodra.
Saakelis hund som skälder vi grannens jär bakom tå pojtsi ä så slut åv ho tröitt ha ä. Ursäkta me all djurvänne ny, men sko ja ha in haglo så.....(tja ni veit jo mammanerve tå i ä naa som stöör tå bååne ska sova)
God morgon! He sko va ti byri arbeit tå, men dehä daan börja rokot rei så he finns int na motivation....bläääääää! Ni kan ju tänk er ho skönt i ä ti arbeit heimifrån tå husi siir fallfäädi ut o man ä enda i hushålli som märker i. Nåja, ja ska andas djupt några gang o tänk ät om int naader bryr se så byri ja tänk lika...sk---er i e, o så byri ja arbeit o hoppas på na mirakel uppifrån ät i ska städa upp åv se sjölv jär, fö he tycks jo funkk så...eldä va?!
Ja he va jo ti andas djupt en stånd....
Först igen! God morgon! Har naan na bra tips på fotograf i Kokkola, vi sko bööv fara å ta eittårskort åv lilleman å ti Jeppis far vi int. He sko jo dsään få vara ein som kan umgås na liti me bååne, så int i star en stressmännisko framföri bååni o ska låås ta na kort.
Halde på dör åv skratt jär ikväld...nåjaa
På tal om vagna: Vi ha viri supernöjd med Brio combi, 05:ans årsmodell men köpt som ny 06. Enda jag var leid var ät ja tyckt ho va tung. Baa fö he kööft vi en Emmaljunga scooter sittkärro i våras, för ät o sko vaa läättari ti ta me o he äro. Men int slår ho kärro Brio på naasås sätt. Dessutom är int ja viri na nöjd med EL alls, känns heilt enkelt instabil jämfört me Brio.
Vår Brio ä ti salu (bild i galleri), fö ja ä så pass fåfäng ja så om vi får na fleir båån tror ja no ja ska ha nyin vagn. Ja skäms nästan fö ti säji, men så äri. Ja älska dömhi ny färgona som ha komi åv Brio ny, sku vila ha oti mörklila...men ja sku ju måst lägg in docko i e så int iis ja köp e.
Och jag hyllar ersättning! Ska alder meir amm i heila mett liv, int nästa båån heldär (om i var na fleir).
Jag har ju glölmt att meddela att min lillkille gått i två veckor nu, på den tiden har han fått hål i huvudet samt fläskläpp. På tal om halare, jag hade lådhalaren hela förra vintern, ful var den men funkkade utmärkt. I år har jag faktiskt redan köpt en, de hade/har halare i bra vattenavstötande tyg vid Kappahl nu. Hade tänkt köpa från Prisma, men hittade den här som jag tyckte mer om och dessutom var den lite billigare.
Nä ny är i dags för Big brother.
Jag är nog ute o seglar, men WT-namn? ...kan nån förklara det för mig!
Go kväll! Oj va he ä ansträngand ti arbeit på nyitt. Men kul äri, fast he sko vaa änny roliari ti få undervis i eji ämni mett.
Verkar som i gaar na knällanfar hos smååbååne, vår pojk va billi inatt ha ska ja säg. Skreik milla tolv o fyra från o till, o va nöjd ba karn satt på saalsgolvi me a o leikt me bila. Yes! Nå he ä väl tändre ny åter.
Ny ska ja sök ät na lingokakorecet i recepttrån.