Inlägg från: kaijamaija |Visa alla inlägg
  • kaijamaija

Österbottniska tråden 10

Vi va ut me båtin igår o he va så fint vi for på kvälldi. Kajsa vila int me na hon e så trött efter allt program. Hon bruk sova 10 timar men no ha on sovd 12 två näter.

Vi hadd främand igår å vi va ut. Hon gick in o leik me en docko hon iställi. hon ha fått nog åv folk. Måst säj att jag sku no vila göra såde ibland å men man täcks ju int.

• kaijamaija

He e bra millami!

Vi ha liga på stranden hela dan. Nu er e somar igen. Kajsa blev så slut så hon sover en stund nu sku väl behöv väck on så on int e opp hela natten.

Plocka na blåbär igår men int hitta jag na vidare.

Sir ut som om nan ha släppt en bomb jär in men jag e no fö tröitt ti göra na åt e. Jag ha lärt me att he halls no tär å om e stör nan så får di sjölv plock opp.

• kaijamaija

Idag var e ruggot väder va e somarn slut rei? Jag hinda ju int ens byri klaga på värman! He e bakanvädri ida. Kanski e var en mariannerulltårto å en blåbärspaj.

• kaijamaija

Hej!

Ska no ti Juthbacka men månne man sku behöv ta stövlan? He bruk ju no var liti kladdot tär. Å få si om man fastnar me biln. Ja int e jag pessimist men he bruk jo kuna va liti blöt tide.

• kaijamaija

Nu er vi heim å. kom ti Juthbacka en halv två tiin. Klara no se nasånär utan gumistövlar men Nea behöva no. Hitta naan som säld abekos så vi to dem på direkt.

Me vagn vill jag helst int fa men he er främst för att om he er myki folk så komber man int så när ti skåda på na saker.

Int hitta jag na myki jag vila ha. tyckt att he va mang som hadd glas å poslin. Vi va på jakt efter en matastola åt syrron men int hitta vi nan över hövotage. he jag vila ha va no för dyrt tyckt jag.

Men man träffar ju alltjämt myki känd folk. He sku no ha vari namnlappan . man gar tär å tänker e hede naan jag sku behöv känn?

• kaijamaija

Jag visst int ens att di hadd na messu i kokkola. Vi ha vari fleir gang men jag ha int vari na imponera. Tycker no att hede di har i Vasa brukar va betär.

• kaijamaija

Sindi: He sånde karalogik hede. Klart att kvinnona kan men fö va kan di int ge lön fö arbeiti tå så sku e ju int va na problem. Hadd an tänkt ha normalt me patienter tå?

Å så veit ju både to å jag att röntgen e ju världens lättast arbeit man behöver ju bara en patient o en rtg-apparat. Sedan er e ju bara att tryck på knappinFlört. Hu mang gang ha man int hört he. Men att nain såde inom vården int sku fösta na betärFörvånad.  Å att läkaran sku ta bildren, vaför behöv di läkaran tå? Tå kanski rtg-sköitaran sku kuna böri tolk bildren å? Tänk va di sku spara pengan om di sku gö så iställi. Ta bort läkaran å ha bara rtg-sköitaran Fundersam .

Bara di sku få e oppreid utan strejk.

Svar på tråden Österbottniska tråden 10