Inlägg från: veralena |Visa alla inlägg
  • veralena

Österbottniska tråden 10

gomoron lägger in nytrån i favorite
    så skönt ti sita eismend i lugn å ro me en tekopp tå all ade sove

ati fräsch karn i simdräkt ha ja ba sitt ein gang på vintern å tå had a no klädre på se men man känd igen a på dömti lang blå nagla hans! ja sku säj at ja ha sitt a i neongrön tajt o kort shortse in gang å på soman men mest simdräkt no. ha e väl sådi medelålders, halvfeit å fruktansvärt sur
    visst faktiskt int om ja sku spy elde skratt tå ja had a framfö me

• veralena

Gomoron hu skönt er int i me en flicko som tar sovmoron efter at o ha sovi 10 tima i strek!!

Veit nan van man får laga na tygtryck på en tpajto? sväfar fyllde snart o vi har et rikti brai kort åv a me flicko som ja sku vila laga nating åv..

• veralena

voi huhu nu e ja skitsuur!! Gubbi å ja tykt vi sku ha måndasmys så ha fo ti korvgörans å hämt mat å ti had int na rusning å ha beställt uta lök å va e he fösta ja sir tå ja öpnar jo massor me lök. å int er i fösta gango helde! hu kan i va så te svårt ti laga grillmat uta lök? ja kan bara int ita rå lök å tå di blandar i me sallad så gar i ju int ens ti pita bort i så ti for min mat

• veralena

lillamy fråg en extra gang om i e uta lök, he byri no jag göra järet. ja va no när ti fa tibak men ja ha sitt förr tå di ba ha skrapa bort lök tå ja ha påpeka at ju sku ha uta lök så di sku väl ba ha fösöka he å så sku likväl ha ve lök i sallad å he va en sallad ja beställt!

• veralena

ja borda väl no ha fe o gnälld åt döm men tå ja steig på våje imoris så va ho så vänli at ja nästan borda tack döm fö at di lag lök så int ja kuna ita na vatå ombytli humör!! Nä nästa gang ska ja va me å skåda på så int i finns en chans at di lägge na lök
    augustibrud: tack ska fa skuttand ti scanfoto na dag å si om vi sku få na trevlian present åt sväfar

• veralena

oj nu lagar ni me så snåål på rövini, måst si om ja få lura gubbi ti öpn en flasko tå a kombe heim

måst berätt na komiskt/tragiskt. igår tå e åska lyckast ja få flicko ti somn å så låg ja sjölv å vila å tänkt at egentligen e ju int åska na ti va rädd fö he ju ganska mysit egentligen, tå brakar e til så ja hoppar ur sändje å e säker på at nu slo i no ner jä vi oss men he ba mam min som kombe å skåda tå ho minns et ja va så rädd fö åska förr å så visst o et ja va eismend heim me flicko. suck ja veit int om ja ska skratt elde gråt, no e he ju bra me föräldra som bryr se men he kanski finns en gräns.. 

• veralena

Stinky ja veit int na mytchi om tyge ja helder men tå ja hämta min brudkläning dan fyri bröllopi så såg i no ut som et vanli strykjän di ströik e me kanski du sku pro ring ti na toki ställ å fråg hu di bruk gö...

• veralena

jo stinky en toki sku man no ha tå sku all kläde vaar slät i et nafs kanski man sku köp na såndi manick man var smal me mesama, he verkar ju ga fort å bra!
    lycka til me bröllop, he jör int na fast int allt gar enligt plane fö hade dan e man så lyckli så man märke knappt om nating skite se

• veralena

Ska skryt liti på men gubb tå ha rej ha överaska me 2 gang, undi ti snart 7 åre vi ha ve ilag, me ti ba säj åt me ti va fädi ti et vissi klockslag. eina gango va vi ut å ita ti en mysian herrgård å ana gango to a me faktiskt på teater. ha påpeka at e ha ve liti romantik vi oss på sistoni så få si om a fösöke na ti bröllopsdan...

nä nu loftar e no från nans blöjo, he otrolit va mytchi e komber ur e san o börja ita puré, minst 5-6 blöjor om dan!!

• veralena

flickor ni ska no va glad om kara er städar, tå vi had bodd eitt år ilag fråga min kar vann vi had damsugan å tå bodd vi i en eitto...

ja harmas å på äppelträde vår, äple ba ramlar ner å karto å maskiti e di. ja som sku kok äppelmos åt flicko

ja fynda 3 Lottabok på juthbacka igår, ti va min favorite fö si såde 12-15 år san så nu ska ja slå me ner i soffo å var nostalgisk

Svar på tråden Österbottniska tråden 10