• Blueblood

Män som hatar handla kläder - finns ni fortfarande???

I dag har jag varit och storhandlat. Jag kommer inte alls ut lika ofta som förr eller så ofta som jag vill, men fan... i dag handlade jag kläder! Helvete vad skönt det är. Kan gå från butik till butik... leta i timmar efter den där perfekta tröjan eller de rätta skorna.
    Men så var det något som drog min uppmärksamhet från kläderna. Mitt i en av gångarna, på en sådan där liten pall, satt en man i ungefär min ålder. Han såg förbannad ut. Han var röd i ansiktet och man kunde se att han bara hoppades att någon skulle säga något som "bondjävel" eller något till honom så han skulle få ett skäl att slåss.
    Jag kom med min överfulla korg och gick mot honom. Han stirrade mig rakt i ögonen och försökte se så ond ut som möjligt. Han ville att hans kroppsspråk skulle skrika "Jävla bögdjävel... handlar kläder ditt äckel... skulle vi mötas på en mörk fotbollsplan skulle du stryka med".
    Jag kunde inte göra något annat än börja skratta för mig själv.
    Alltså jag trodde verkligen att männen som hatar att handla kläder dog ut senast på 90-talet.
    Men nej, de existerar tydligen fortfarande.
    Varför hatar ni att handla kläder?
    Det finns många män som släpper allt sånt åt sambon, flickvännen - eller ännu värre - syrran eller morsan.
    Och om de någon gång måste gå och handla själva, då går de självfallet till den svenska konfektionsdjävulen Dressmann.
    Dressmann har ett "man" i sitt namn. Dit går män, resonerar de.
    Dressmann kör en jävligt aggressiv marknadsföring, i reklamen syns bara män. Det innebär att man inte kan begå misstag som att till exempel kolla på damkläder eftersom man inte ser någon skillnad på dem och herrkonfektion.
    "Kläder har man till enbart för att hålla kroppen varm" tycker många. Skitonödigt att lägga en massa pengar på sånt. Och vem fan ser om det är en märkesskjorta som Filippa K eller Batistini? Då kan man köpa tre batistiniskjortor på Dressmann i stället för en Filippa K för en tusenlapp. För det är ju de som är blåsta som lägger så mycket pengar på något så oviktigt som kläder.
    Jo, det är hemskt, men så tänker de.
    Jag skulle vilja att någon man som hatar att handla kläder kunde ge sin syn på saken här.
    Ni är välkomna att skriva!

• Svar på tråden Män som hatar handla kläder - finns ni fortfarande???
  • Bluescreen

Min kille gillar att handla kläder men är ACK så kräsen. Det innebär att vi kan springa fram och tillbaka mellan tiotals butiker utan att han hittar någonting som faller i smaken över huvud taget. Sen blir han på dåligt humör för att han inte hittar något, jag blir på dåligt humör för att han är på dåligt humör och vi ger upp klädletandet innan det är min tur att handla någonting. Haha :D

• Charlie Bravo

En av anledningarna till att vi män har så svårt för att se tjusningen med att handla kläder kan vara att vi som barn har tvingats ut med våra föräldrar (läs:morsor) när de har handlat kläder. Jag minns med fasa hur lång tid det kunde ta när morsan skulle prova kläder. Morsans roll har nu övertagits av min flickvän, och varje gång vi närmar oss damavdelningen så känner jag hur en överdriven tristess och mental trötthet kommer över mig. Jag hatar verkligen att gå runt i klädbutiker och titta på kläder som inte är avsedda för mig. Ska det handlas kläder så gör jag det helst själv så att jag kan bestämma takten. Då är det förvisso inte helt så olidligt, men jag kan inte säga att det är något som jag går runt och ser fram emot. Jag tycker dock inte kläder är oviktigt och tänker naturligtvis över vad jag tar på mig. Dressman gå helt bort och kläderna ska gära utstråla min personlighet, men det är själva inköpsprocessen som tråkar ut mig.

• Mimmi P

Jag är tjej och med i hatar att handla kläder klubben, finns inget värre, trångt, långa köer, fula kläder, allt är dyrt, usch och fy. Klädshoppar gör jag bara när jag absolut måste, brukar sluta med dåligt humör och en svart tröja som är exakt likadan som de svarta tröjorna jag redan har hemma i byrålådan.

• Bluescreen

Mimmi P; Tycker du inte ens det är roligt inför en utekväll, att springa in i en butik och spontanhandla en snygg tröja?

• Mimmi P

Bluescreen, nä det är ännu värre.

• Madam

hatar också att köpa kläder..finns aldrig nått som passar inte konstigt att man har för få byxor.

*jobb,jobb,jobb*
  • Blueblood

RadixLecti: Men för att få "se" insidan av en dam, får du allt ta och tjacka lite fräscha kläder och kanske ta en ansiktspeeling då och då.

• cruZZe

Nej jag tycker om att handla kläder. Både åt mig själv och åt/med frugan. Men INTE att springa 8h i 100 butiker och vänta utanför provhytter hälften av tiden. Då tryter liksom mitt tålamod.

• Linda1976

Blueblood dearest: KAAAAAN inte du ta med min käre make ut på shopping och VISA HUR DET GÅR TILL! Jag har försökt i 7 år och uppenbarligen är jag helt opedagogisk, för han fattar fortfarande inte

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • milimina

jajemen de finns! jag är gift med en av dem, och om han vore reggad här skulle han säkert kunna förklara i detalj varför. själv har jag inte förstått mer än att han är ointresserad, men det köper jag inte riktigt eftersom han trots allt är brydd över vad han har på sej och det är inte vad som helst som går an.

i vår familj handlar jag kläder till mej och sonen. sen, ungefär varannat år, så tvingar jag ut maken på en runda för att köpa kläder till honom. därtill är jag nödd och tvungen eftersom han inte gillar de kläder jag gillar, och de han har håller på att slitas ut. då handlar vi så att det räcker de närmsta två åren, och sen börjar vi om.

som tur är håller jag i tvättandet, så jag kommer åt att slänga trasiga kalsonger och strumpor. då brukar det gå lite lättare att komma iväg, för han vill inte gärna gå kommando.

Svar på tråden Män som hatar handla kläder - finns ni fortfarande???