Män som hatar handla kläder - finns ni fortfarande???
I dag har jag varit och storhandlat. Jag kommer inte alls ut lika ofta som förr eller så ofta som jag vill, men fan... i dag handlade jag kläder! Helvete vad skönt det är. Kan gå från butik till butik... leta i timmar efter den där perfekta tröjan eller de rätta skorna.
Men så var det något som drog min uppmärksamhet från kläderna. Mitt i en av gångarna, på en sådan där liten pall, satt en man i ungefär min ålder. Han såg förbannad ut. Han var röd i ansiktet och man kunde se att han bara hoppades att någon skulle säga något som "bondjävel" eller något till honom så han skulle få ett skäl att slåss.
Jag kom med min överfulla korg och gick mot honom. Han stirrade mig rakt i ögonen och försökte se så ond ut som möjligt. Han ville att hans kroppsspråk skulle skrika "Jävla bögdjävel... handlar kläder ditt äckel... skulle vi mötas på en mörk fotbollsplan skulle du stryka med".
Jag kunde inte göra något annat än börja skratta för mig själv.
Alltså jag trodde verkligen att männen som hatar att handla kläder dog ut senast på 90-talet.
Men nej, de existerar tydligen fortfarande.
Varför hatar ni att handla kläder?
Det finns många män som släpper allt sånt åt sambon, flickvännen - eller ännu värre - syrran eller morsan.
Och om de någon gång måste gå och handla själva, då går de självfallet till den svenska konfektionsdjävulen Dressmann.
Dressmann har ett "man" i sitt namn. Dit går män, resonerar de.
Dressmann kör en jävligt aggressiv marknadsföring, i reklamen syns bara män. Det innebär att man inte kan begå misstag som att till exempel kolla på damkläder eftersom man inte ser någon skillnad på dem och herrkonfektion.
"Kläder har man till enbart för att hålla kroppen varm" tycker många. Skitonödigt att lägga en massa pengar på sånt. Och vem fan ser om det är en märkesskjorta som Filippa K eller Batistini? Då kan man köpa tre batistiniskjortor på Dressmann i stället för en Filippa K för en tusenlapp. För det är ju de som är blåsta som lägger så mycket pengar på något så oviktigt som kläder.
Jo, det är hemskt, men så tänker de.
Jag skulle vilja att någon man som hatar att handla kläder kunde ge sin syn på saken här.
Ni är välkomna att skriva!