Inlägg från: kejsarinnan |Visa alla inlägg
  • kejsarinnan

Mensvärk i ryggen = förvärkar??

Jag går in i v.35 på måndag. Har haft sammandragningar en liten tid, kanske 2 veckor. Imorse hade jag lite regelbundna sammandragningar, men de gjorde inte ont. Men nu två gånger idag har det kommit som mensvärk i korsryggen och strålat uppåt samtidigt som min mage blivit hård. Är detta förvärkar?

Bebisen kommer med planerat kejsarsnitt den 29/8-07, i v.38+2!
  • Svar på tråden Mensvärk i ryggen = förvärkar??
  • kejsarinnan
    rosaemmy skrev 2007-07-28 19:44:09 följande:
    så hade jag på morgonen, samma kväll satte värkarna igång...så kanske d är på g.
    Oh hjälp redan??
    Mitt första barn är född efter bf, vårt andra barn, vår änglason hade jag extremt mycket vatten i magen, 7 liter. Förlossningen satte igång i v.34+0. Kan min livmodertapp blivit "härdad" eller vad det heter och göra så att förlossningen kan starta tidigare denna gång fastän jag har normal fostervattenmängd? Tänkte om min livmodertapp är "svag" efter förra graviditeten?
  • kejsarinnan

Ok, nu har jag bara haft några sammandragningar, inte mer mensvärk men mitt bäcken är väldigt ömt.  Hade som mensvärk sist för 1½ timme sen, så det är ju inte regelbundet.Frågar igen:

Mitt första barn är född efter bf, vårt andra barn, vår änglason hade jag extremt mycket vatten i magen, 7 liter. Förlossningen satte igång i v.34+0. Kan min livmodertapp blivit "härdad" eller vad det heter och göra så att förlossningen kan starta tidigare denna gång fastän jag har normal fostervattenmängd? Tänkte om min livmodertapp är "svag" efter förra graviditeten?

• kejsarinnan

Sammandragningar och ilningar i korsryggen som molar och har sig.

• kejsarinnan
    Kattflickan skrev 2007-07-28 21:03:33 följande:
    Jag har bara varit gravid en gång så jag vet inte säkert men det låter som att det skulle vara på g för dig. Känns mensvärken i magen också och är det som ett tryck neråt samtidigt? Så var det för mig när de riktiga värkarna satte igång.
    Det känns i ryggen.
    Har haft värkar förr med båda men jag har aldrig haft förvärkar förr.
  • kejsarinnan
Svar på tråden Mensvärk i ryggen = förvärkar??