Inlägg från: diamonden |Visa alla inlägg
  • diamonden

Proteinpulver och amning?

tror inte det är farligt alls faktiskt. proteinpulver är bara protein i pulverform. det är precis samma sak och har samma effekt som att äta väldigt mycket kött :) det är inte farligt, enda effekten jag känner till är ökad muskeltillväxt vid träning.

• diamonden

I programmet du är vad du äter framhärdas extrem diet tycker jag...det är hälsodrinkar och inget kött osv. Och det är då inte något att leva eftersom mamma anser jag :)

En proteindrink innehåller ungefär lika mycket protein som en vanlig måltid med mycket kött, så om man känner att man inte får i sej tillräckligt mycket protein är en proteindrink om dagen ett bra tillskott anser jag.

Om man däremot redan äter en varierad och balanserad kost med tillräckligt mycket protein i så finns ingen anledning att dricka proteindrinkar, såvida man inte är ute efter att bygga muskler som en kroppsbyggare (och det verkar ju inte hon vara).

• diamonden

Ps. I du är vad du äter har proteindrinkar ibland rekommenderats för de som vill öka sin muskelmassa och lättare bränna fett ;)

Svar på tråden Proteinpulver och amning?