• Kansas18

Lite frågor...

Jag vet inte riktigt hur du menar men de genetiska dragen (utseende osv) sitter i könscellen oavsätt om det är killens spermier eller tjejens ägg. Sen kan man diskutera hur mycket av sin personlighet som man får från sitt DNA och hur mycket man får från miljön. Biologisk och juridisk mamma blir den som bär barnet.

Äggdonation utförs på alla länssjukhus i Sverige, var du ska söka hjälp beror alltså på vart du bor men det är långa väntetider. Man kan även söka hjälp utomlands, Pantern har redan skrivit om AVA kliniken i finland och Danmark. AVA finns på tre ställen i Finland (om jag inte kommer ihåg fel), i Lettland och i Ryssland. Jag själv går på EGV kliniken i Lettland. Men man kan få hjälp i många andra länder, bästa sättet är att söka sig fram på nätet, bland annat på sidorna som Pantern skrivit om. www.villhabarn.com tycker jag är jättebra att hitta information på.

Lycka till!

• Kansas18

Jag hade oxå dom funderingarna tidigare men tillslut kom jag fram till det här. Barnet skulle ALDRIG bli till utan mig oxå! Jag är till och med mer delaktig än "den andra kvinnan". Hon har  varit generös och gett mig ett ägg som tillsammans med min sambos spermier blir ett barn. Ett barn som jag kommer att bära och älska genom hela livet. Hoppas du förstår mig. Man får ha funderingar för det är inte lätta beslut att ta.

Lycka till!

Svar på tråden Lite frågor...