Bo i kollektiv!
Jag är nyfiken, varför har ni funderat på kollektiv? För att få billigare kostnader? För att få ett socialt umgänge? För att få (och ge) jälp med barnpassning och annat?
Jag är nyfiken, varför har ni funderat på kollektiv? För att få billigare kostnader? För att få ett socialt umgänge? För att få (och ge) jälp med barnpassning och annat?
Som du framställer det så låter det intressant och trevligt. Men, med tanke på att så många har svårt att hålla sams "bara" inom den egna familjen - hur lyckas man med det när så många familjer är inblandade. Kanske som du skriver med täta möten där man kommer överens om regler och sånt.
Låter som ett spännande projekt. Hoppas ni lyckas hitta rätt hus och rätt "grannar". vad kallas grannar i ett kollektiv? Inser hur jag avslöjar min inkompetens, men de är väl närmare "familj" än vanliga grannar?
Läste om ett kollektiv där alla hade sin egen mini-lägenhet med kök och allt. Varje dag lagades och serverades det gemensam mat för de som ville ha i det gemensamma köket, det fanns inget krav på att delta i det gemmesamma om man inte ville - å andra sidan varför ska man i sådana fall bo så. Jag skulle nog kunna tänka mig kollektiv om jag kunde välja vara med ibland och ibland inte.
Lycka till!