• Princesse

Blödning som mens trots svagt plus?

Jag fick ett svagt plus för en vecka sedan och ytterligare några plus under veckan, men i lördags började jag blöda precis som vid vanlig mens och det håller på än (måndag). Jag har inte ont eller något sånt. Vad är detta? MF eller var jag aldrig gravid... finns det något hopp för oss att Liten faktiskt är kvar?

• Svar på tråden Blödning som mens trots svagt plus?
  • Bulsson

oh ja, det är vanligt att man får första mensen som vanligt.. kroppen är ju inställd på det.. men är du för orolig så ring MVC.

• apansson

jag fick likadant förra månaden, och vad jag vet så är jag inte gravid nu... hoppas på tvärtom för er.

• Solisrosis

TS!
    MF tyder på ljust blod, dvs "nytt" blod och smärtor. Däremot behöver man inte ha ont, men dock är det de vanligaste "symptomen" på MF. I vilken vecka är du i? Kan du inte åka till någon gynakut så de får titta på dig med VUL? Är du så tidigt som i v. 6 så kan de kanske inte se något, men de kan ta prover m.m.
    Och du, det är många som blöder under grav utan att det är det minsta farligt.

• Princesse

Bulsson: Tack för ditt snabba svar... då finns det alltså hopp, jag som använde gårdagen till att intala mig att det var kört.

• Bulsson

Ingen fara :) tycker du ska fortsätta hoppas! :) Vissa blöder faktiskt hela graviditeten, men själv har jag sluppit det, skönt nog :)

• Princesse

Solisrosis: Jag hade mina förra mens 31 maj och borde då vara i vecka 7 men efetrsom jag har långa cykler tror jag själv att jag är i ungefär vecka fem. Detta är inte ljust blod utan precis som en vanlig mensblödning.

• Princesse

Apansson: Tråkigt att höra, det enda man kan göra är att ta nya tag. Det ska vi göra så fort blödningen slutar Igår kändes det iofs som att jag ville gräva ner mig, men idag vill jag blicka framåt...

• Solisrosis

Ett gott tecken är att du inte har ont. Men du ska väl inte gå runt och vara orolig, tycker du ska åka in och be om ett VUL, så du får klarheter. Lycka till!

• Princesse

Solisrosis: Nej det är klart att det inte är bra att oroa sig... jag tänkte vänta och se till jag slutar blöda och sen se hur det känns. Brukar aldrig springa till doktorn och det känns lite löjligt när jag inte alls mår dåligt... fysiskt...

• Lakrits84
    Princesse skrev 2007-07-16 14:13:54 följande:
    Jag fick ett svagt plus för en vecka sedan och ytterligare några plus under veckan, men i lördags började jag blöda precis som vid vanlig mens och det håller på än (måndag). Jag har inte ont eller något sånt. Vad är detta? MF eller var jag aldrig gravid... finns det något hopp för oss att Liten faktiskt är kvar?
    plussade idag och började att små dropp blöda för ett par dagar sen. Sen i förmiddags efter tre timmar efter testet började min mens att komma som vanligt. ringde BM och de tror att min kropp att skjutit ifrån sig fostret, ett så kallat mf i tidigt skede. Om jag tex aldrig hade tagit testet i morse och blödningen hade kommit så hade jag inte ens uppfattat att jag varit gravid, hade bara trott att det var mensen som kom. Tråkigt, men så var det, så chansen att jag ska ha en bebis i magen är ytterst liten. hoppas att det inte är så för dig, att plussa samma dag som man får reda på att de troligtvis är ett mf är inte kul. Speciellt när man har en längtan....

Hoppas, hoppas att du fortfarande är med Barn.

//Lakrits84
  • Lakrits84
    Lakrits84 skrev 2007-07-16 15:08:20 följande:
    plussade idag och började att små dropp blöda för ett par dagar sen. Sen i förmiddags efter tre timmar efter testet började min mens att komma som vanligt. ringde BM och de tror att min kropp att skjutit ifrån sig fostret, ett så kallat mf i tidigt skede. Om jag tex aldrig hade tagit testet i morse och blödningen hade kommit så hade jag inte ens uppfattat att jag varit gravid, hade bara trott att det var mensen som kom. Tråkigt, men så var det, så chansen att jag ska ha en bebis i magen är ytterst liten. hoppas att det inte är så för dig, att plussa samma dag som man får reda på att de troligtvis är ett mf är inte kul. Speciellt när man har en längtan....Hoppas, hoppas att du fortfarande är med Barn.//Lakrits84
    Min blödning är ljus och inte mörk...
  • Princesse

Lakrits84: Precis så tror jag att jag med gjort... hade varit bättre att aldrig veta tycker jag. Hoppas du snart blir gravid igen och tack för att du delar med dig av din information.

• Maliano

Men när man får missfall, ska det inte komma rätt mycket blod då eller?

• Princesse

Det verkar inte som Liten ville stanna hos oss... gjorde ett test igår och det visade negativt, Liten var nog bara på snabb visit och kollade läget innan han/hon flyttar in på riktigt. Hoppas det såg mysigt ut så det snart blir en liten inneboende i min mage... TAck för era svar och kram på er alla!

• apansson
    Princesse skrev 2007-07-17 07:16:32 följande:
    Det verkar inte som Liten ville stanna hos oss... gjorde ett test igår och det visade negativt, Liten var nog bara på snabb visit och kollade läget innan han/hon flyttar in på riktigt. Hoppas det såg mysigt ut så det snart blir en liten inneboende i min mage... TAck för era svar och kram på er alla!
    vad fint skrivet
  • apansson
    Maliano skrev 2007-07-16 16:06:12 följande:
    Men när man får missfall, ska det inte komma rätt mycket blod då eller?
    det undrar jag också! nån som vet?
  • Lakrits84

Det kan komma mkt blod och även lite blod. Jag fick lite blod i början, ljus blödning som efter två dagar blev en stark mörk blödning. Sista dagarna kom det ut kagulerat blod i form av små klumpar. Detta är dock inte barnets armar eller ben som vissa kan tro och bli rädda för. Jag var i v.6 så barnet var fortfarande en cellklump som man knappt skulle kunna se genom VUL. VUL kan bara se hjärtslag i denna vecka. Hoppas det var till någon hjälp!

Lycka till alla därute!

• skrivmaskin

Vad fint! Så försöker vi tänka också. Förra veckan konstaterades ofostrig graviditet. Vi gick runt och var supergravida i vecka tio. Medan kaninen aldrig hade flyttat in. Så vi tänker också så, att vår kanin bara lurades och sitter och fnissar bakom en hörna. Den kommer när den kommer :) Nu är jag skrapad och mår hyfsat, det är bara att titta framåt!

Kramar Jessica

Princesse skrev 2007-07-17 07:16:32 följande:
  • Princesse

Var hos BM i fredags... hon sa att detta är väldigt vanligt och det finns inget att oroa sig för, hon tyckte istället vi skulle glädja oss åt att vi kan bli gravida vilket vi gör. Nu är det nya tag som gäller, blödningen jag fick räknas som en vanlig mens (vilket det kändes som, även om den var lite kortare). Har vi tur är vi gravida innan augusti är slut... Vi kämpar på, övar och njuter av varandra så länge. Kram på er!

Svar på tråden Blödning som mens trots svagt plus?