Så fick jag en flicka....
Grattis till tjejen....såna knep kan man väl ta till tycker jag, värre att gå in o manipulera med genteknik m m
Grattis till tjejen....såna knep kan man väl ta till tycker jag, värre att gå in o manipulera med genteknik m m
Hej! tack för alla tips! Jag har skrivit ner dom och nu skall vi verkligen börja försöka! Fast han kommer nog inte sluta med kaffe.
Har själv tre killar och alltid önskat mig en liten tjej. Jag älskar mina killar över allt annat och vill verkligen inte att någon av dom skall vara en tjej, de är ju helt perfekta! Men som sagt, önskan är stor och vi har bestämt oss för ett försök till. Det blir vad det blir, men om jag nu gjort alla försök att få en tjej så kommer jag inte undra över det.
Stort grattis till din lilla dotter!
Skall det verkligen vara 500 g kalcium? Var på apoteket idag och köpte /svindyra) ägglossningstest sticker, magnesium och kalcium, men kalciumet var tabletter på 500 mg. Jag är kanske korkad, men jag vill göra detta rätt. Tacksam för svar.
Var rosenrot och vitamin E för alla som vill bli gravida eller för oss som vill ha tjejer. Jag har haft lätt för att bli gravid annars. Min man tycker nog inte jag är klok, men han är så gullig så han var på apoteket igår och handlade allt åt mig. Han har lovat att bada varmt och iallafall skära ner på kaffet. Själv har han aldrig brytt sig om det blir pojkar eller flickor, men han ´vet att det är viktigt för mig. Skall snart ha mens, sen skall jag kolla ägglossningen nästa månad, sedan kör vi!
Jag har tre killar! Så här behövs lite kvinnlig fägring! Vi tänkte försöka att ha sex ca fem dagar innan ägglossning för säkerhets skull, skulle det inte ta sig på några månader så kör vi fyra och slutligen tre. Vi har inte så bråttom. Min äldsta kille snart 7, min mellan snart 5 och lillen är 15 månader.
Vad har du själv?
Det är tur man har bra män!
Det är tuffa känslor. Men självklart älskar man inte pojkarna mindre för det. Men visst önskar jag av hela mitt hjärta att nästa blir en tjej.
Blir så trött på alla som vill ha och till slut (efter några pojkar) får flickor. Har hittills inte sett någon som efterlyser knep för att få pojkar, är dom mindre värda??
Vet flera stycken som haft pojkar sen tidigare och önskat fler barn. När de sedan fått sin dotter vill de inte ha fler och plötsligt kretsar allt kring dottern. Man knäpper kort med mamma och dotter (har man aldrig gjort med sonen), hon får massor med nya kläder medan gossen/-arna får nöja sig med begagnade. Barnen känner faktiskt detta.
När vi fick vår första dotter sa alla att "Nu är ni väl nöjda?" Varför då?
Efter 2 flickor har vi fått 2 underbara pojkar och nog kan jag tänka mig fler ändå!! Även om det blir pojkar.
Min äldsta tonåring kan vara ett hormonmonster med humörsvängningar så det står härliga till, mens och annat som hör till. Kommer ni inte ihåg hur ni själva var?
Visst förstår jag att det är kul med en av varje, men glöm inte bort de barn ni har när ni jagar era trick för att få "rätt kön". Njut av era barn oavsett kön, livet blir inte bättre bara för att ni får en dotter utan för att ni får härliga barn.
Skulle aldrig göra skillnad på mina barn. Har tusentalskort på mina pojkar och skulle ta lika många på flickan. Alla tre killarna har fått nästan bara nya kläder (framför allt trean för de gamla var så tråkiga)
Sen tror jag att vi kvinnor längtar efter vårt eget kön. Få någon man kan känna igen sig lite i. Männen kanske mer frågar efter killar, men de hör vi ju inte här (de pratar väl inte om sådant här speciellt mycket ändå)
Men givetvis måste man älska sina barn lika mycket och visa dom det. Man får aldrig göra skillnad på dom, oavsett vad!
Det finns en tråd som heter "Hur gör man en flicka", jag var inne och läste på den, där fanns en massa tips. Du får väl göra tvärtemot vad det stog där. Sex vid ägglossning, helst bakifrån och så skall du få orgasm (ursäkta språket) men det var ungefär så man inte skulle göra för att få en tjej.
Lycka till.
Eftersom jah har tre pojkar och gärna vill ha en flicka, och de säger att det beror på mannen vilket kön barnen har, så får väl vi helt enkelt byta män en natt! (Obs: skämt, så folk behöver inte skriva tusen inlägg om det!!!)
Jag har aldrig påstått att just du skulle göra skillnad, man jag vet flera som gör det. Från början säger dom att dom vill ha två eller tre barn, men när alla blir pojkar så nog skaffar dom en trea eller fyra. Tror inte att just dom hade haft fler än en eller två om flickan hade dykt upp tidigare (familjerna har nämligen fullt upp med de äldsta, oavsett könet).
En klyscha är ju att flickor är lugnare än pojkar, stämmer inte. Miljö och uppfostran spelar också roll som de flesta (utom dessa bekanta) redan vet. Pojkarna tillåts vara livliga. Det lustiga är att den ena familjens flicka är värsta tyrannen både hemma och på dagis.
Jag dömer inte alla naturligtvis, men jag tycker att det är tråkigt att det finns många som funderar på fler barn av den anledningen att man önskar en flicka. Hör ofta "Funderar på en till men det blir säkert en fjärde kille" sägas på ett negativt sätt.
Kommer så flickan hamnar hon i fokus inte för att hon är minst utan för att det är en HON. Fel anledning alltså.
Alltför många pojkar far illa på det sättet (säger återigen inte att era gör det) och så söker de andra vägar att få uppmärksamhet gm att tex bli stökiga och utåtagerande.
Till anonym älskade: Jag ville bara berätta hur det går för oss... Jag äter mitt kalcium och magnesium, äter även tranbärstabletter. Har nu kollat upp min ägglossning och den var som jag trodde. Skall snart börja försöka! Min man minskar sitt kaffe och äter äen han tranbär. Har försökt minska på saltet (sabbades en del av en kräftskiva) och nu skall vi även börja bada. Sedan kör vi en del andra knep som jag fått. Så det är mycket planerande! Sedan blir det vad det blir, det spelar ingen så himla stor roll, men nu har vi ju försökt iallafall!
Grattis till dottern ! Önskar också en tjej denna gången men testade endast med att ha sex ca 2 dagar innan äl och druckigt en massa tranbärsjuice.
De andra två gångerna vi exprimenterat och testat en del saker, har vi fått mf, så för oss är det nog meningen att det ska vara ödet som ska bestämma helt och hållet.
Kram
Anonym älskade: Jag har ätit mitt magnesium, kalcium och tranbärstabletter, men när jag testat pH värdet har det ändå varit för högt. Trots allt så provade vi en gång förra månaden. Han tog ett varmt bad, när han legat en stund hällde jag i ättiksprit och kröp ner. Detta var dagen efter min mens slutat, så ca fem dagar före ägglossning. Har idag insett att jag är gravid! Tycker inte att vi verkligen försökt allt, för alla värden var inte rätt och han har inte minskat direkt på kaffet och jag inte på saltet, tyvärr, men nu är det så här. Vi får se om den vill stanna kvar och vad det blir för någon liten.
Håll tummarna för mig!
Anonym älskade: Hade varit jättekul att följas mer privat. Du kan inte avslöja din signatur? Hade gärna gjort det, men eftersom jag testade positivt idag så vill jag inte att folk här skall veta vem jag är.