KS eller vaginalt skapar "osämja"
Jag förstår din man. Men jag tycker att du ska ha rätt att väljam för så stor skillnad gör det inte för barnet - vad man vet idag iaf.
Säkert så kommer det inte att spela honom någon roll när tiden väl är inne. Kanske känner han som jag hade gjort att han skulle missa ngt, eller att barnet skulle gå miste om ngt, pga av att det inte får födas vaginalt. Är man väldigt inställd på att ens barn ska födas vaginalt och tycker att det är väldigt viktigt blir man en smula förtvivlad inombords när man vet att den som har det avgörande ordet kommer att göra annorlunda och dessutom "utan anledning" - för det är ibland svårt att se anledningen i en rädsla för ngt som ändå är naturligt.
Kanske kan du bara skriva ner eller berätta för honom hur du känner inför detta barn just. Bara för att få ur dig det till den som säkert betyder mest för dig i det här. Man kan inte tvinga honom att hålla med eller tycka att det är alls bra - för det måste man få välja själv - men ni kan bestämma att ni förstår varandra men att det kommer bli si eller så. Så behöver ni inte prata så mycket om just det om han känner sig ledsen äver det - eller du. För tycker man olika så gör man det.
Jag tror att man, efter förlossningen, kan acceptera det lättare.
Lycka till.