• skattsessan

Estradiol valerate (E2V)

Hej!
    Ni som gör äggdonation utomlands, skickar era kliniker eller det utländska apoteket i landet er medicin??
    Ska nämligen ta en spruta som heter Estradiol valerate (E2V) och de vill skicka den sprutan med Fedex.

Nån som tagit denna sprutan och vet om den finns i Sverige??
    Sitter nämligen och letar på Fass nu...

Jättetacksam för alla svar jag kan få.

• Svar på tråden Estradiol valerate (E2V)
  • skattsessan

Hej Fiaflopp
    Jo vi har oxå varit i Finland när vi gjorde PGD men nu iom att det är till USA vi ska så känner jag inte till just den sprutan heller.
    I Finland fick jag med mig recept och min läkare skrev om det till ett svenskt recept.
    Men det jag tänker på iom att de vill skicka det över halva jordklotet är just med tanke på kyla/värme och om det skakas för mycket och ifall det kan bli förstört.
    Så jag tänkte ifall den finns här i Sverige kunde de ju skriva om receptet och att jag hämtar ut det i Sverige istället. Skulle ju bli billigare för mig med.

Usch jag är faktiskt lite orolig för det här, vill ju inte att något ska gå fel...

• skattsessan

Jag ska kolla med de i USA först och höra vad de säger, det är ju natt där nu så jag väntar på de först.
    Ska höra med dom och se vad de säger om denna sprutan finns i Sverige eller vad den heter här. Får kolla det med apoteket här hemma.

Tack för dina svar.

Om det är nån annan som känner till denna sprutan eller har tagit den får ni gärna skriva det till mig.

• skattsessan

Tack för informationen sleepingbeuty

Vart hittade du den informationen??

• skattsessan

på tal om att fastna i tullen....

ja precis så har det blivit, min spruta är på arlanda och den kommer antingen förstöras eller skickas tillbaka...

Så nu ska jag ringa läkaren i USA och se vad de kan göra åt det hela...

jä-la skit säger jag bara, blir så irriterad.

Kram

• skattsessan

Jag kommer få Progynon från min svenske läkare...
    Blir så himla irriterad att det stoppades i tullen, hjälpte inte att förklara för dom att det var viktig medicin för mig, de vägrade ändå, sånna är reglerna...
    Den sprutan finns inte i sverige

Svar på tråden Estradiol valerate (E2V)