Inlägg från: Alex23 |Visa alla inlägg
  • Alex23

Fiske

Jag har haft ett enormt fiske intresse när jag var yngre spenderade ofta mer än 30 timmar i veckan nere vid vattnet. Men sen gick jag en sportfiske utbildning på gymnasiet, men istället för att öka mitt intresse för fiske så tröttnade jag helt :(

Men nu på dom senaste 3 åren så har mitt intresse vaknat igen.
    När min sambo var gravid var vi ute och fiskade mycket gös och öring och regnbåge. Sen Alfons föddes har jag bara varit ute ett par gånger och flugfiskat lite. I år ska jag iallfall göra ett seriöst försök på att fiska gädda senare i höst.
    Haspel utrustningen består av shimano rullar och berkley spön (kräsen :P)

Nån som har tips på bra fiskevatten runt Västerås?

• Alex23

Charlie bravo, Ja det var precis så det blev, man prata fiske dag och natt och tillslut orkade man inte höra mer. Jag tror det var 2 st av 18 i klassen som efter gymnasiet började jobba med nått som var fiske inriktat, haha..
    I din panna: Nej jag gick uppe i Älvdalen.

• Alex23

Tycker jag låter som ett bra val, om jag inte minns fel så har shimano fortfarande 5 års garanti på sina rullar också. Låter som du har för tjock lina på rullen, vilken diameter har du?

Benganfans skrev 2007-07-16 17:46:20 följande:
    Jag funderar på att köpa en shimano catana 2500 rulle är den något att ha? har vart och klämt på den den är ju väldigt billig den rullen jag kör nu är jobbig när man kör med 10g drag det blira bara slak lina på rullen.
  • Alex23

Jo om man fiskar lite allt möjligt så måste man ha den diametern om man använder nylonlina. Byt till Power pro 0.10 eller 0.15, då kan du också kasta väldigt mycket längre också.

• Alex23

Benganfans skrev 2007-07-22 09:38:39 följande:

Skall in till fiske handlaren i morgon och kolla på spunnen lina samt den nya rullen. får se om det blir affär det handlar lite om vi kommer ut i sthlms skärgård till helgen också.
    Var du ut i helgen? Jag var ute på säsongens första Gös fiske i lördags, fick 3 st :) Nån annan som har fiskat i helgen?
Svar på tråden Fiske