• Emmen82

Vi med tidig vatten avgång

vattenavgång i v.32+3. födde sonen dagen efter å läkarna trodde det berodde på GBS-bakterier. har man dessa så börjar tydligen alltid förlossningen me vattenavgång.. blir det fler barn så kommer jag förmodligen få äta antibiotika för GBS. till er som e gravida me andra barnet-be att dom kollar detta! min lilleman fick hjärnblödning troligtvis pga för tidig födsel=pga bakterien..:(

• Emmen82

simben: hm vet inte riktigt hur d funkar egentligen.. dom sa bara t mej att jag hade positivt på gbs-test å att det förmodligen va därför jag födde för tidigt. men d kanske e som du säjer att dom alltid kollar sånt-jag vet faktiskt inte. konstiga va att dom inte sa att jag hade gbs innan jag frågade lite mera "ingående" (typ 2v efter förl.) så hade jag inte frågat så hade jag inte vetat det.. först sa dom bara att dom inte visste-lite dåligt för sånt vill man ju veta!

• Emmen82

simben:nä ibland känns d som dom inte kollar så noga.. konstigt att dom fråga hur du hade d på jobbet för t mej sa dom att det inte finns nåt man själv kan göra för att bebisen ska komma ut tidigare (frågade för jag va rädd att d va mitt"fel" pga stress, motion el liknande..) dom sa att d inte funkar så utan att d e bebisen elr mammans kropp som bestämmer! klart att om man har nån djup depression el röker/dricker å allmänt misshandlar sin kropp så e d väl en annan sak..!

Svar på tråden Vi med tidig vatten avgång