• SofiaD

planerat snitt - var??

TS
    Jo, de kan faktiskt neka rent teoretiskt. Det bästa är väl att åtminstone försöka jobba med sin rädsla och sätta sig in i vad det eg är som skrämmer  med en vaginal förlossning? Det brukar krävas att man går på tex Aurorasamtal (för förlossningsrädda) innan det beviljas snitt. Vet lite vad jag pratar om då jag själv hade svårt att få snitt trots rädsla som grundar sig på tidigare vaginal förlossning.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu gravid med trean i v 39, 4 dagar kvar♥♥♥
  • SofiaD

De satte min kateter på op efter jag fått spinalen och det kändes då klart ingenting. Hade inget obehag av den medan den satt där heller. När de drog den någon timme efter snittet sved det till lite bara,men det är ju snabbt övergående. Katetern var en av de grejer jag fasade lite för inför mitt ks, men det var ju ingenting!

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Nu är han här!♥♥♥
  • SofiaD

Jo visst känns det att de gör något i magen under snittet! Jag tyckte det kändes helt bedövat men upplevde ändå att de var och rotade där. Gjorde liksom liiiiite ont på en punkt över blygdbenet, men det är säkert högst individuellt hur man upplever det. Op syrran pressade på min mage för att han skulle komma ut lättare också och då kändes det svårt att andas, men det var ganska snabbt övergående.

• SofiaD

De sydde bara invändliga stygn, så jag har sluppit besvär från stygn som drar i huden

• SofiaD

Mariii
    Nej det bestämmer läkaren, men har man önskemål går det kanske att lösa...

Svar på tråden planerat snitt - var??