Petra i kattland: läste din berättelse nu. verkligen en hemsk sak och man förstår inte hur det kan hända. Är verkligen ledsen för er skull.
För egen del (är ju inte bm eller läkare, men sjuksköterska) så kan jag ju undra varför du inte snittades istället. lät ju inte som sugklocka var lämplig överhuvudtaget om inte bebisen ens trängt ner i bäckenet. Låter ju som det är läkaren som gjort en felbedömning av hela situationen och satt en klocka när det var alldeles för högt för att sätta klocka överhuvudtaget. då är det ju kanske inte så konstigt om det orsakade så mycket skador på ditt barn som det gjorde. Hade sugklockan använts som på mig när bebisen trängt ner i förlossningskanalen och på väg ut så hade förmodligen inte sådana skador uppstått. alltså får man inte bara skylla på sugklockan utan mer den mänskliga faktorn. ett verktyg kan vara bra..men också förödande i vissa händer..om du förstår vad jag menar.
Tycker det är konstigt att läkaren gick friad..är ju som sagt ingen expert utan har bara tolkat din berättelse utifrån mina erfarenheter.
det är tragiskt att sådant här ska behöva hända!