• Fru Höstlöv

Västerås FIKA-tråden- Nya fikande hjärtligt välkomna!

Dags igen för en ny fika tråd!

Nu när vi har fikat tillsammans i ett år skippar vi numreringen av tråden tycker jag så vi inte skrämmer bort någon ny, såklart vi är ett inarbetat fikagäng, men här finns alltid plats för nya fikakompisar... med barn, gravida, planerar barn eller utan barn.
    Här finns alla sorter och alla är välkomna!

Vi fikar alltid hemma hos någon frivillig eftersom det är enklast för de som har barn med spring i benen. Flört Den senaste fikatiden finns i tråden.

VÄLKOMNA!

De gamla trådarna: (bara som kuriosa, inte mycket att plöja igenom kanske) Skrattande

Västerås FIKA tråden 1

www.familjeliv.se/Forum-5-93/m10558937.html

Västerås FIKA tråden 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m12996073.html

Västerås FIKA tråden 3

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m15855976.html
    Västerås FIKA tråden 4
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19122931.html

• Svar på tråden Västerås FIKA-tråden- Nya fikande hjärtligt välkomna!
  • Fru Höstlöv

Godmorgon,
    det första min dator lyckades med idag när jag startade den var att krascha. Konstigt när det händer och man inte har gjort något annorlunda.
    Idag blir det en slappdag, Johan kommer hem vid 17 och sen antar jag att vi ska gå till domkyrkan på kvällen för att lyssna på en kompis som sjunger där i kören. Vi får se.

Att jag hade plats för kläder var till stor del på skämt. Glad Jag tar såklart tacksamt emot om ni har några gulliga saker men försökte inte tigga åt mig något, som blivande mamma till det första barnbarnet misstänker jag att vi nog kommer få kläder ändå.
    Jag tar hellre emot råd vad jag ska göra om bebisen får kolik och liknande... är det för tidigt att börja oroa sig redan? Flört Oroar mig mer för att klara av bebisen än resten av graviditeten och förlossningen, men det är förhoppningsvis helt normalt?

*Skickar lite "krya på sig-vibbar" till Cissi och hennes familj*
    Hoppas det blir fika där på onsdag, jag skulle ju få testköra Sandras vagn då. Det ser jag fram emot mer än kaffet.  (få se om jag blir ett BRIO-fan sen)

Hoppas alla har en riktigt bra och solig höstdag!!

♥ 1+1=3 ♥ BF 7/2-08 ♥
  • JennyL25

Hejsan hej

Jag som trodde jag skule bli först ut men då var älvan redan i farten. Hi hi

Så skönt för nu är vi utvilade allihop. Samuel sov i sin egen säng precis hela natten. Hankom upp till oss runt sju tiden och då var vi ändå redan pigga. Vilken skillnad det blir.

Plus att vi äntligen skaffat en bänkdiskmaskin, underlättar verkligen. Kan göra en massa annat under den tiden det tar ca 20 min att diska.

Vi ska idag åka till min pappa frus mamma på fika på em. nu snart ska vi till Ica och handla lite.
    Vi har hunnit med mycket u på morgonen. Tvätatt mattorna som låg på balkongen, hängt tvätt, städat och ätit frulle.

Nästa vecka blir det jobb för sambon i sthlm igen.

• Nattönskan

Hallå hallå
    Ska vi spika den 6:e? verkar som att flest kan då?

Här jobbar stefan helg och vi håller på att lyssna på musik och bakar playdoh kakor haha

Vi ska på kulturnatten ikväll bara birgitta och jag som ska gå?

Tuva 050529, Lova 070830
  • JossanS

Va roligt att Samuel sov i sin säng Jenny  hoppas det håller i sig och blir en vana...

Här hemma har vi varit uppe sen klockan 6 och pysslat och donat, klockan 14 väller det in en massa släktingar på mat och fika så Elin och jag har lagat 3 stora formar lasagne och sallad och bakat muffins Och efter det fick vi förstås sanera köket men roligt var det och hon håller på att bli riktigt duktig på att baka, kan fylla muffinsformarna nästan helt själv....

Och det verkar ju som den 6:e passar bäst för alla så visst kan vi väl spika det (?)

Lövis, det är helt normalt att oroa sig det är väl ett sätt att förbereda sig lite mentalt så gott det går på vad som kommer... Under Elins graviditet så var panikattacker vanligt förekommande här hemma, ibland gick det ju upp för en att det verkligen låg en bebis i magen och väntade på att få komma ut Förvånad  Och Elin var ju oxå det första barnbarnet på min sida och vi vart överrösta av kläder, många som vi inte ens hannn använda så kan tänka mig att det blir lika för er med, finns ju inget roligare än att shoppa bebiskläder...

• JennyL25

nu har vi bakat chokladmuffins med blockchoklad i, får se hur det smakar men allt med choklad i bruka ju smaka himmelskt.

ska snatr sätta igång med maten.

Min kompis skulle ochså se kören ikväll för hennes halvsyra sjunger där.
    Vad heter kören? Birgitta?

Ja vi kan väl spika den 6:e då.

Senare på em efter maten ska vi gå en promenix till vetterstorp och ta med muffins vi ska fika där hos en som vi känner.

Annars lugnt och mysigt här hemma.

• sandrafia

birgitta hehe förstog att du skämtade men endå hehe
    Jo det är ganska skönt å ha nån å fråga om alla små frågor som dyker upp när man har fått bebis, jag tycker det är jätte roligt å komma med tips å råd av det man själv har skaffat sig lite erfarenhet av =)

Alltså jag måste bara få gnälla av mig lite om det e ok
    Jag är så fruktansvärt trött vet inte var jag ska ta vägen vill sova i tre dygn på sträck hehe
    Den här veckan har ju nathaniel varit febrig å förkyld så han har ju sovit super dåligt på nätter å en annan änu värre.
    Å nu känner jag mig stressad för vi ska ha dop nästa lördag innan det ska jag hinna baka massa städa hela lägenheten eftersom peters släktingar kommer å sover här då,ner på stan å klippa mig å hitta nå fint å sätta påmin huuuuuga hur ska jag hinna åå hade varit så mycket lättare om peter hade lvarit hemma på eftermiddagarna som normala pappor hmm
    Nu var det slutgnällt hehe behövde bara få ur mig
    Annars e allt super här

Grannen håller på borrar å varje gång det låter så härmar rasmus borren hehe låter lite roligt =)

Det 6e blir ju jätte bra eftersom dom flesta kunde då=)ååå vad kul det ska bli å få komma å göra något annat än vardagen=)

Kramkram nu ska vi städa akvariummet

• sandrafia

Nathaniel har greppat om sakerna på babygymmet första gången idag,,,han har värkligen hållt sakerna å titat in varje lite millimeter av den vridit å vändit hihi det e så kul å se sina små växa.

• älvanpurjo

nu har teo fått växa säng.. har ni andra det med till era stora eller? och om hur lnåg tid tog det innan allt klaffa?

• Nattönskan
    Elins mamma: Hoppas ni får en trevlig dag o vad gott det lät med lasagne här ska det bli koldolmar för hela slanten köpte ett jätte kålhuvud igår

Sandrafia
    : Usch vad jobbigt stackare. Hoppas du snart får vila lite. Säg till om du vill ha hjälp med något!
    Kul att han greppar man blir alltid lika glad när man ser sina barn växa hihi

älvanpurjo:
    Vi bytte till våran växasäng när Tuva var 2 år gammal. Hon hade problem till en början att ligga kvar i den, hon var upp en massa gånger per kväll och ibland även på nätterna. Nu sover hon dock lugnt i den känns jätte skönt.
    Nu ska vi dock köpa en riktigt säng åt henne tror vi iaf. Vi får se!
    Tuva 050529, Lova 070830
  • älvanpurjo

hur mycket skiljer det mellan tova och lova? vi vill ju att han ska ha van sig med sängn när den i mgen ska ha spjälsängen.

Svar på tråden Västerås FIKA-tråden- Nya fikande hjärtligt välkomna!