Inlägg från: Anonym (frun) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frun)

Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...

Hej. jag har varit med om nåt liknande, men i detta fallet är jag frun i huset. Min fd träffade en ny vid sidan av, han sa till den andra att vi hade det dåligt osv. Men det visste inte jag, tyckte vi hade det bra. Hur som helst så gick allt i raketfart. Huset såldes, ingen av oss ville bo kvar där mer. Min fd:s nya flyttade in i hans nya lägenhet, träffade barnen och allt. Allt gick i 100 knyck. Jag mådde skit, men piggnade sakta till. Bor nu själv i min nya fina lägenhet och trivs bra  

Och nu..Nu har min fd brutit med den andra, vill ha mig tillbaka. För att allt gått så fort. Han hann inte med. Gråter och ångrar sig. Den andra är inte vatten värd längre. Jag vill aldrig se honom mer däremot..

Vill ge min eloge ändå till dig, TS, som ligger lågt. Du håller en låg profil, väntar, avvaktar..Helt riktigt. Låt din blivande kille sköta sin separation. Ta det lugnt. Ni hinner, och det kommer ju att visa sig om han var värd att vänta på. Tror oxå att relationen med hans fru blir mkt lättare om ni väntar. Min fd nya tjej var en riktig "pain in the ass", pushade på, ville visa upp sig med honom, och ville framför allt visa mig att det var hon och han nu.

Ni kan säkert få det bra, om ni gör detta ihop snyggt och fint. Kanske inte finns några snygga skilsmässor, men du verkar stå med fötterna på jorden. Lycka till!

• Anonym (frun)

Ja vad säger man. Att man inte ska "dra alla över en kant" kanske? Alla är ju olika. jag trodde oxå ett tag att alla karlar ångrar sig, går tillbaka till sin fru. Så är det såklart inte. Självklart så finns de härute som fick det 10000 ggr bättre med sin nya dam/man

Jag skrev i början av denna tråd, utifrån mina erfarenheter. Och även att jag aldrig ville se mitt ex igen...I dagens läge har han lämnat den tjejen han träffade, den han (delvis) lämnade mig för. För mycket annat var det ju, vårt förhållande var inget vidare. Aldrig ens fel att två bråkar..

Vi försöker igen nu, jag och barnens pappa. Han hade det aldrig bra med henne. Saknade mig hela tiden. Vägen tilbaka blir låååång. Men många med och motgångar. Och det kan bli hur bra som helst, eller inte. tiden får utvisa. Vi pratar mycket. Och han har berättat hur han sa till sin nya tjej den gången att han hade det så dåligt, att vi bråkade jämnt, att vi inte delade säng längre osv.

Vill bara dela med mig av mina erfarenheter som frun i huset. Och påpekar än en gång att det inte alltid innebär att "karln saknar inte kossan förrän båset är tomt " Jag är oxå fullt medveten om piken om att har han gjort det en gång kan han göra det igen. Jodå. Men det behöver inte bli så.

mvh frun

• Anonym (frun)

Till TS. jag hoppas du inte tog illa upp för mitt senaste inlägg. Ville bara dela med mig av hur det kan se ut. Men inte hur det behöver bli. Ni kan absolut få det hur bra som helst.

Mitt "ex" stack fortare än kvickt den gången. Ut med mig och in med den andra. det gick på tok för fort alltihop. Vet inte om du skrivit hur länge du väntat på din kille, men ge honom ett tag i alla fall. Om du inte redan gjort det..I så fall ska du ju kräva att något händer. oavsett vad för utgång det har.

Ta hand om dig. kram

Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...