• Anonym (33)

Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...

Har varit i samma sits jag med, men det var ganska många år sedan nu. Kan ändå dra min story lite kort, kanske du får någon tanke eller ännu ett perspektiv på din situation.

Jag träffade en man som flörtade järnet med mig på jobbet. Halva hans släkt jobbade där, det var ett familjeföretag, och han gjorde det helt öppet. Bjöd mig på öl efter jobbet, tog med mig på fester till chefen (hans farbror o.s.v.). Han sa ganska tidigt att han hade sambo och var förlovad och hade hus, men förhållandet var "dött". Han hade bara inte kunnat ordna det praktiskt med boende och så. De hade inga barn tillsammans.

För att göra en lång historia kort, han började sova hos mig och jag förstod det som att han då separerat. Det hade han inte, utan de hade det bara dåligt i förhållandet. Det jag aldrig fick reda på var att de fortfarande sov tillsammans, det fick jag reda på genom hans sambo vid ett senare tillfälle, och att de fortfarande arbetade på att lösa sina problem. Till mig sa han att han var kär i mig, att jag var den rätta för honom och att han inte kände något för sin sambo längre.

Efter många turer tog han på sig sin ring för att försöka med sambon igen, men samtidigt så släppte han inte mig, och var svartsjuk på de jag träffade. Han började träffa mig igen, jag var kär och rätt ung och kunde inte stå på mig. Återigen sa han att nu var det slut på riktigt, och vi började vara med varandra igen och jag betraktade oss som ett par. Han friade men jag ville ta det lite lugnt med tanke på att han var rätt mkt äldre och precis kommit ur ett långt förhållande.

För att göra det kort igen så slutade det hela med att han gjorde exakt samma sak mot mig som han gjort mot sin sambo, och jag antar att jag fick vad jag förtjänade, även om jag anser att jag blev lurad av honom. Han sa aldrig hur det EGENTLIGEN var mellan honom och sambon, det fick jag veta av henne flera år senare. I allafall så träffade han en ny, fick två barn snabbt som fan (det ena blev tillverkat medan han och jag fortfarande träffades), och nu ännu några år senare har han separerat även från den tjejen...

Svar på tråden Att vänta på att mannen ska separera från sin familj...