• Malia75

Dåliga UL-bilder

0Love0 skrev 2007-06-26 11:28:42 följande:
    jo om du klagar så kan du nog få bra bilder men vad man än föreslår så går dte ju inte enligt dig,finns fleralösningar.
    Du tror väl inte att jag kan ringa till KK och få en ny UL-tid för att få bättre bilder? Det gick inte ens att boka om tiden vi fick för rutin-UL, så de har nog inte så gott om tider att man kan komma in för en nöjestripp.....

Det verkar som om enda sättet att få ett extra UL är att fejka smärta/blödningar och gå tillakuten men det skulle jag aldrig få för mig.

Andra lösningar?
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:32:23 följande:
    ehh va?vadå går inte att boka om tiden,klart det går!Fejkar du så är det en dålig lösning anser jag.Jag hade ringt o sagt att jag är besviken för att det blev så dåliga bilder.
    Nej det gick inte att boka om tiden för de hade inte andra att erbjuda. Kanske för att semestrar och sånt har börjat? Det är lika på mitt jobb, när folk försöker ringa hit och boka om tiderna måste vi meddela att det tyvärr inte går för det finns inga lediga tider att flytta dem till.
  • Malia75
    ÄngelBängel skrev 2007-06-26 11:33:46 följande:
    Finns det någon privat BM eller gynekolog där du bor? Eller i någon närbelägen stad? De kanske kan göra det, och betalar du så behöver du ju inte heller känna att du belastar systemet eller tar en tid från någon som behöver den bättre.
    Jag har provat med de som finns men ingen tar emot tyvärr.
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:35:33 följande:
    Är man inte nöjd ska man klaga jag menade inte att hon skulle ha ett rutin igen för det är ju bara onödigt.
    Det är väl ingen idé att ringa och klaga när det inte finns något att göra åt det? Då skulle jag bara känna mig dum.
  • Malia75

Emma Erika skrev 2007-06-26 11:38:37 följande:

Hej, När jag och sambon var på kontroll i måndags fick vi inte ens en bild med oss hem. Blev skit besviken + att de inte visade skärmen för min sambo och han visste inte om han skulle vänta och kolla på bilden eller bara gå fram och kolla. Super besviken nu, man vill ju se eller?/Paulina
    Va, det är ju verkligen illa! Vi hade en skärm rakt framför oss som vi kollade på och BM kollade på en egen. Man skulle säga till om bilder innan undersökningen vilket vi förstås gjorde, och vi fick dem gratis för att de blev så dåliga, anars hade de kostat 20:-/st.
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:39:00 följande:
    Konstigt att jag kunde det då.Man kan ju vara förhindrad av annat.
    Klart man kan vara förhindrad, men finns det inte tider så finns det inte. På mitt jobb blir de erbjudna tider till hösten istället men när de hör det behåller de flesta sin tid i alla fall eftersom de vill komma innan hösten.
    Men det är ju inget alternativ när det gäller UL, det ska ju göras i en viss period.
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:44:32 följande:
    Var har du gjort ditt Ul egentligen???
    På ett populärt sjukhus.....eller där alla "fejkare" springer till akuten kanske....eller också ringer det folk och klagar hela tiden så bm inte hinner med sitt jobb.
  • Malia75

Det spelar väl ingen roll vart jag gjort mitt UL, är inte ute efter att peka ut någon!

• Malia75

Kanske skulle försöka få tid på MAS då....
    Men de kanske också bara tar emot om man har remiss från BM.

• Malia75

Ja då får jag ju ingen tid, har ju ingen remiss.

• Malia75

Jo men jag får ju inte en ny remiss när jag redan fått en remiss därifrån för UL.

• Malia75
    LovleyBaby skrev 2007-06-26 12:55:40 följande:
    Jag fick oxå en jätte dålig UL bild, finns i mitt galleri.
    Ja den var ju inte heller nån höjdare. Man hade ju väntat sig en bild som ser ut som de flesta andras här på FL....en liten bebis i profil liksom.
  • Malia75
    Yggdrasil skrev 2007-06-26 13:20:19 följande:
    Det som är en BESVIKELSE är om det inte finns ett barn, om barnet är svårt skadat eller något annat riktigt tragiskt! Det är något att vara ledsen för.Deppa inte för att UL-bilden inte blev tydlig - det viktiga är ju att BM inte hittade några fel!
    Självklart är det så! Jag har aldrig påstått något annat heller. Men jag har väl rätt att vara besviken för bilderna om jag vill? Det betyder väl inte automatiskt att jag inte vet vad undersökningen egentligen går ut på? Jag skulle aldrig ringa och klaga, det fattar jag också att det är helt fel, men nog kan man väl få vara besviken?

Klart att jag inte bryr mig om bilderna när jag väl får min bebis, men just nu tycker jag det är trist, det känns overkligt att det är en bebis därinne, att titta på bilderna hjälper ju inte.
  • Malia75
    Dizzi skrev 2007-06-26 13:21:57 följande:
    Var inne och kikade i ditt galleri, och det var verkligen dåliga bilder! (bebisen är säkert jättesöt ändå, får man tro!) Att de inte fattar att bilderna är jättevärdefulla för föräldrarna! Visst, det är i första hand en medicinsk undersökning, men som förälder går man ju dit lika mycket för att få ett fint minne att ta med sig hem...
    Tack, det var gulligt sagt. Såklart kommer bebisen att bli världens sötaste ändå.
  • Malia75
    mmonika77 skrev 2007-06-26 13:28:41 följande:
    Tycker att det syntes ganska bra faktiskt. Ansiktet framifrån och den andra bilden var ansiktet neråt åt höger...
    Du pratar inte om mina bilder nu va?
  • Malia75
    troll69 skrev 2007-06-26 17:40:54 följande:
    Finns ju privata "fotografer" om någon tycker bilderna är viktiga............ett privat UL kostar ju inte många 100-lappar heller.......
    Problemet är att jag inte får någon tid hos de privata. Har ringt alla som finns i stan.
  • Malia75
    mmonika77 skrev 2007-06-26 18:54:45 följande:
    Malia 75-> Jo jag tyckte bilderna var ganska bra. Kanske är det så att du inte fått dem förklarade för dig ordentligt.
    Haha! Det bevisar hur dåliga bilderna är! Det du säger är ett ansikte är en fot!
  • Malia75
    Hallontårta skrev 2007-06-26 18:58:44 följande:
    Jag ser då ingenting på hennes bilder. Jag har bilder från v. 12 och 14 hemma, där ser man en bebis med öron, näsa, armar med små fingrar osv. mkt tydligt. Har en bild här från vecka 9+0, till och med den är tydligare.
    Japp, dina bilder är definitivt lättare att tyda än mina.
  • Malia75
    Hallontårta skrev 2007-06-26 18:47:38 följande:
    Malia: Tyvärr är det nog svårt nu runt semestern. Kolla i grannstäderna?
    Äh, jag struntar i det. Jag vet att mitt barn mår bra, synd att inte kunna visa släkt och vänner men det är ju inte det viktigaste. Hoppas på lite fina bilder på tillväxt-UL istället så man åtminstone har något minne från graviditeten.
  • Malia75
    ÄngelBängel skrev 2007-06-27 09:33:33 följande:
    Malia: Hoppas inte på tillväxtultraljudet. Då är barnet så stort att det bara syns en kroppsdel i taget! Vi har kort från ultraljudet för att se om moderkakan följt med upp, då fick vi en ansiktsbild men korten från tillväxtultraljudet såg vi INGENTING på, BM skrev inte ens ut något och det var inget som jag hade velat ha heller.
    Ame va tusan....hur ska man bära sig åt för att få ett ultraljud nu då. Det är väl extra svårt för det är semestertider antar jag. Samtidigt som det känns löjligt att göra ett extra UL för bilderna+könet så är det ju jättemånga som gör köns-ul och det tycker jag är helt ok.
    Fick svar från en privat klinik här och de sa att könsultraljud fins inte in Sverige över huvud taget...haha, snacka om dålig koll.
Svar på tråden Dåliga UL-bilder