• 0Love0

Dåliga UL-bilder

Kan ju faktiskt vara för att det är svårt att ta på en del barn,vi kunde till ex inte få på hela bebisen för dte var omöjligt.

• 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-25 19:01:32 följande:
    Det jag reagerade på var ju att man såg så bra vid många tillfällen under ultraljudet, varför tog hon inte bilderna då istället? Men men....jag kommer väl över det.
    Men det viktigaste är ju att mäta och det är ju det dom gör först och kollar alla organ o så sen tar dom juså gott dom kan.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:27:45 följande:
    Jo det är klart att det är det viktigaste, men man kan ändå inte låta bli att bli besviken när man ser andras UL-bilder som verkligen är roliga att ha som minnen.Skulle de som har bra bilder haft en sämre BM då som prioriterade bilderna framför mätningen menar du?
    Nej jag menade inte alls så,men du kanske haft ett lviligt barn o då är det inte lätt.som jag skrev med nån stans kunde vi inte få på hela o vi fick inga 4 d bilder i heller som planerat för vårt barn är för livligt
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:37:48 följande:
    Det vore skillnad om den rörde sig hela tiden, men BM hade problem med att få den att flytta på sig, och vid flera tillfällen såg vi ju en hel bebis som låg där, därför tyckte jag att det var konstigt att korten togs när det var som sämst förutsättningar.Vi har väntat på det här i över fem år och jag hade sett fram emot att visa familj/vänner ultraljudsbilderna men det är ju ingen idé nu, det känns snopet helt enkelt.
    Då hade jag ringt o berättat som det var
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 10:54:03 följande:
    Ringt till vem och berättat vad?
    Dom som gjorde ul att du var missnöjd.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 11:06:14 följande:
    Fast det hjälper väl inte...bilderna lär ju inte bli bättre för det.
    jo om du klagar så kan du nog få bra bilder men vad man än föreslår så går dte ju inte enligt dig,finns fleralösningar.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 11:31:11 följande:
    Du tror väl inte att jag kan ringa till KK och få en ny UL-tid för att få bättre bilder? Det gick inte ens att boka om tiden vi fick för rutin-UL, så de har nog inte så gott om tider att man kan komma in för en nöjestripp.....Det verkar som om enda sättet att få ett extra UL är att fejka smärta/blödningar och gå tillakuten men det skulle jag aldrig få för mig. Andra lösningar?
    ehh va?vadå går inte att boka om tiden,klart det går!Fejkar du så är det en dålig lösning anser jag.Jag hade ringt o sagt att jag är besviken för att det blev så dåliga bilder.
  • 0Love0
    ÄngelBängel skrev 2007-06-26 11:34:53 följande:
    OloveO: Jag tror nog inte att det är någon som får göra om ett rutinUL för att det blev dåliga bilder. Men om du ringer om det har ju alltid personalen något att skratta åt under fikat
    Är man inte nöjd ska man klaga jag menade inte att hon skulle ha ett rutin igen för det är ju bara onödigt.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 11:36:08 följande:
    Nej det gick inte att boka om tiden för de hade inte andra att erbjuda. Kanske för att semestrar och sånt har börjat? Det är lika på mitt jobb, när folk försöker ringa hit och boka om tiderna måste vi meddela att det tyvärr inte går för det finns inga lediga tider att flytta dem till.
    Konstigt att jag kunde det då.Man kan ju vara förhindrad av annat.
  • 0Love0

Var har du gjort ditt Ul egentligen???

• 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 11:46:31 följande:
    På ett populärt sjukhus.....eller där alla "fejkare" springer till akuten kanske....eller också ringer det folk och klagar hela tiden så bm inte hinner med sitt jobb.
    MAS?
    Då känner jag inte alls igen det...
  • 0Love0

Nej men jag tycker priset var skitdyrt,och MAS där behöver man inte be om bilder i heller.

• 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 11:58:03 följande:
    Kanske skulle försöka få tid på MAS då....Men de kanske också bara tar emot om man har remiss från BM.
    Ja dom ta bara emot efter remiss & har nog ganska fullt så det tar kanske tid innan du kan få en tid där.Dom har 50 tums skärms så man missar ingenting vill jag lova dessutom säger dom könet varesej du vill veta eller ej verkar det som iaf=(
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 12:49:51 följande:
    Ja då får jag ju ingen tid, har ju ingen remiss.
    Remiss skaffar man från sin bm.
  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-26 12:52:56 följande:
    Jo men jag får ju inte en ny remiss när jag redan fått en remiss därifrån för UL.
    Får du kanske om du pratar med din bm om att du var missnöjd.
  • 0Love0
    zazla skrev 2007-06-26 13:06:09 följande:
    Mina bilder med andra barnet blev inte alls bra för precis när hon skulle börja ta bilderna så vände sig bebisen bort så att hon fick ta bilderna från helt fel vinkel. Hon höll på och knölade jättelänge men det blev ändå inte bra. Det var ju inte hennes fel (Hon gjorde ul med första barnet också och då blev det jättebra). Vi fick några extra bilder eftersom det blev så kasst men som tur är hade vi filmat hela Ultraljudet så när vi fick in filmen i datorn kunde vi ta stillbilder därifrån som blev toppen Så det är ju ett tips i framtiden
    i Malmö/Lund frå man inte varken filma eller fotta
  • 0Love0
    zazla skrev 2007-06-26 13:11:05 följande:
    VA?! Varför?
    Ingen aning varför .
  • 0Love0
    zazla skrev 2007-06-26 13:20:53 följande:
    Konstigt ju. Hade varit intressant att veta varför det skulle vara så hemskt. Ok fota förstår jag, det kan ju störa. Men en videokamera liksom. Helt tyst och märks inte ett dugg...
    Ja jag hade int evelat filma mitt iaf.
  • 0Love0
    zazla skrev 2007-06-26 13:26:59 följande:
    Nähä men det måste du ju inte heller Jag är jätteglad att jag har mitt på film iallafall. Får jag fråga varför du inte vill?
    Om mitt barn hadevarit missbildat eller dött hade jag inte velat ha dte på film.
Svar på tråden Dåliga UL-bilder