• Malia75

Dåliga UL-bilder

Fler som fått dåliga UL-bilder från rutin-UL? Jag tycker knappt det syns något på bilderna (bilderna ligger i mitt galleri), och jag fattar inte varför inte BM tog bilderna vid andra tillfällen, mesta tiden såg man ju armar, ben och huvud. På bilderna vi fick är det mest suddigt.

Fick dem gratis för att de var så dåliga men hade mycket hellre betalat för bra bilder, känns så trist att inte ha UL-bilder från första barnet som vi längtat så efter.

• Svar på tråden Dåliga UL-bilder
  • Malia75

Nu bor jag långt från Stockholm så det är inget alternativ.

Jag är egentligen inte beredd att göra ett extra UL "bara" för att få bilder, tyckte mest det var trist att de vi fick var så dåliga. När man visar dem för släkt och vänner är det ju ingen som ser vad det är....

• Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-25 16:49:58 följande:
    Kan ju faktiskt vara för att det är svårt att ta på en del barn,vi kunde till ex inte få på hela bebisen för dte var omöjligt.
    Det jag reagerade på var ju att man såg så bra vid många tillfällen under ultraljudet, varför tog hon inte bilderna då istället? Men men....jag kommer väl över det.
  • Malia75

Ja jag ska försöka få tid hos någon privat. Inte bara för bilderna förstås utan för att få svar på vilket kön det blir. BM kunde inte se det utan gissade bara. Kändes snopet att varken få bra bilder eller veta kön när man hade förväntat sig det.

Men det viktigaste är ju att allt är bra med bebisen förstås, menar inte att bilderna och könet är det viktigaste.

• Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 10:24:25 följande:
    Men det viktigaste är ju att mäta och det är ju det dom gör först och kollar alla organ o så sen tar dom juså gott dom kan.
    Jo det är klart att det är det viktigaste, men man kan ändå inte låta bli att bli besviken när man ser andras UL-bilder som verkligen är roliga att ha som minnen.

Skulle de som har bra bilder haft en sämre BM då som prioriterade bilderna framför mätningen menar du?
  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 10:31:02 följande:
    Nej jag menade inte alls så,men du kanske haft ett lviligt barn o då är det inte lätt.som jag skrev med nån stans kunde vi inte få på hela o vi fick inga 4 d bilder i heller som planerat för vårt barn är för livligt
    Det vore skillnad om den rörde sig hela tiden, men BM hade problem med att få den att flytta på sig, och vid flera tillfällen såg vi ju en hel bebis som låg där, därför tyckte jag att det var konstigt att korten togs när det var som sämst förutsättningar.

Vi har väntat på det här i över fem år och jag hade sett fram emot att visa familj/vänner ultraljudsbilderna men det är ju ingen idé nu, det känns snopet helt enkelt.
  • Malia75

Ringt till vem och berättat vad?

• Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-26 11:00:38 följande:
    Dom som gjorde ul att du var missnöjd.
    Fast det hjälper väl inte...bilderna lär ju inte bli bättre för det.
  • Malia75
    ÄngelBängel skrev 2007-06-26 11:10:49 följande:
    Du får visa din fina mage istället
    Hehe, tyvärr är den inte mycket bättre än bilderna.
  • Malia75
    ÄngelBängel skrev 2007-06-26 11:16:05 följande:
    oj är du alldelens suddig i mittpartiet
    Hehe, nja....kanske inte suddig men mittpartiet ser mest ut som en överjäst bulldeg just nu.
Svar på tråden Dåliga UL-bilder