• kidA

Sy eget till bebis - tips?

Jag har nu lånat hem mammas symaskin o tänkte sy lite smågrejer till bebis. Men jag har totalt hjärnsläpp nu.

Vad sydde ni/syr ni till era bebisar? Bilder?

Kom med MASSA tips o idéer nu!

• Svar på tråden Sy eget till bebis - tips?
  • kidA

dinkanesh

smart!

herregud jag som inte sytt sen 9an. jaja... man lär sig inget om man inte frågar.

vad är standardmåtten på påslakan o så? om man nu ska sy saker som ska passa tex ikeas eller ullareds babytäcken för vagga resp spjälsäng.

• Vill ha bebbe

Jag har sytt en superenkel "snuttefilt" med flärpar på. Sydde även in en prasslig påse så den prasslar när man kramar ihop den. Flärparna är olika typer av band. Finns bild i mitt galleri om ni vill kika

• FrökenBokmal
    kidA skrev 2007-06-23 20:06:00 följande:
    dinkaneshsmart!herregud jag som inte sytt sen 9an. jaja... man lär sig inget om man inte frågar.vad är standardmåtten på påslakan o så? om man nu ska sy saker som ska passa tex ikeas eller ullareds babytäcken för vagga resp spjälsäng.
    På Ikeas hemsida brukar det stå hur stora täcken mm är...
  • Maria303

Hello!
    Jag har sytt påslakan, lakan och kuddfodral både till vagn och spjälsäng. Sen passade jag på att sy lite "spy-trasor". Tog gamla lakan och rev sönder den i ca 50x70cm storlek och sick-sackade runt dem. Tror att de kommer vara bra att ha. Har även gjort tvättlappar av gammal frotté. (används till att tvätta av bebisen) Gjorde små fyrkanter, som jag sick-sackade runt om. Typ stl 15x15cm.

• Malia75

Jag syr lapptäcken (finns bilder i mitt galleri) och nu ska jag börja virka en gallerfilt, letar bara efter ett fint mönster. Hittar jag inget får jag väl spåna själv. Men det roligaste är nog att sy, täcken kommer vår bebis INTE att sakna i alla fall...

• Fröken85

Ni som sytt spjälskydd: Hur har ni gjort? Vad har ni vadderat med? Tacksam för svar!

Svar på tråden Sy eget till bebis - tips?