• Mish

PCO-tejer; hur ofta har ni mens?

Ja, som rubriken lyder, här kommer lite frågor ang mens till er tjejer med PCO/PCOS

1. Hur ofta har du mens?

2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan?

3. Hur ofta har du ägglossning? ( Om du vet det dvs)

• Svar på tråden PCO-tejer; hur ofta har ni mens?
  • Janssonkatten

1. Hur ofta har du mens?
    I början var det inte oftare än 2-3 ggr / år men på senare tid har den börjat komma igång (efter att jag haft ett långt p-pilleruppehåll. Jag blev gravid spontant oxå, tyvärr mf =(

Nu har den som sagt börjat komma igång. Men den är inte på dagen regelbunden

Enl min doktor aldrig (utifrån blodprover) men jag blev ju som sagt spontant gravid

• JosephineB

1. Hur ofta har du mens?
    ca 3-4 gånger per år.

Jag vet inte hur ofta, men jag har blivit spontant gravid några gånger.

• ballamalla

1. Hur ofta har du mens? Varje månad

2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan? 34-35 dagar

Hade troligen aldrig äl innan jag började med pergo, men nu har jag varit utan pergo i 4 mån och får egen äl. Om den håller i sig jämt vet jag ej, men man kan ju hoppas.

• mamma till Viktor och William

1. I snitt 3 ggr/år

2. -

3. Läkaren trodde att jag hade ägglossning när jag väl hade mens...

Right now is a gift, that's why it is called present
  • Fläggman

1. Hur ofta har du mens? Varje månad, pga p-piller. Annars ungefär 3 gånger om året.

2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan? Ja, på ett ungefär.

3. Hur ofta har du ägglossning? ( Om du vet det dvs) Ingen aning

• Stella 79

1 och 2. Jag har extremt oregelbunden mens. Nån gång cirka 35-40 dagar emellan, andra gånger väntar jag >6 mån.

3. Jag har ingen ägglossning. Har man en menscykel på mer än 35 dagar är det extremt ovanligt/osannolikt att man ägglossar överhuvudtaget. Jag går nu på min första pergotime-kur och inväntar mens eller plus vilken dag som helst... misströstar en aning...

• Krusbär

1. Hur ofta har du mens? Cirka var femte vecka, men i perioder i mer udda intervall på grund av långdragna blödningar.

2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan? Se ovan.

3. Hur ofta har du ägglossning? ( Om du vet det dvs) Har bara testat efter pergokur, fick ÄL efter första kuren.

• Claara

1: Varje månad
    2: 30-34 dagar
    3: Vet inte, men ibland tror jag eftersom jag får konstiga flyttningar + att jag får ömma bröst och riktig mensvärk.

• Lilla Hönan

1. Hur ofta har du mens?
    7-9 ggr/år

Allt mellan 28- 60 dagar

vet inte

• Bollen

1. Hur ofta har du mens?
    Ibland varannan månad, ofta var tredje månad. Någon enstaka gång efter 30 dagar.

2. Om du har mens varje månad- är den regelbunden dvs tex 30 dagar emellan? Se ovan.

Jag verkar inte ha haft ägglossning varje gång jag har mens. Jag testade med stickor en period och det visade aldrig på ägglossning.

• skrattigtjej

1. Hur ofta har du mens?

Riktig mens???
    2-4gr om  året, knappt det

Har ibland 24-98 dagar mellan mens månaderna

Jag vet inte jag tror inte jag har någon alls kanske 1-2gr om året om jag har någon..
    får veta detta mer i höst på utredningen...

Emmy
  • AngelLinda

1. Hur ofta har du mens?
    3-4/gg per år.. när jag själv framkallar den med gestapuran tabletter

Har inte haft någon spontan äggloss, men med en avbruten stimulering så blev ja grav.. som slutade i mola (druvbörd)

• chockoladpudding

1:aldrig (endast med pipiller
    2:aldrig (30dagar)
    3:aldrig (endast med pergotime och inte efter varje kur heller)

:(

om ngn har likadant snälla skriv till mig i min gästbok..vore skönt att prata med ngn som har det likadant

• brokenheart87

1. Hur ofta har du mens?
    Ganska ofta det är mängden jag blöder som har minskar med tiden.

30-35 dagar

aldrig

• jessielarsson

1. 4 ggr på ett år ungefär
    2. Absolut inte regelbunden
    3. Haft ägglossning en gång på ett år. Nu äter jag Pergo-time, så nu får jag det varje månad

• Finska

Jag tänkte bara berätta att jag har pco, ingen ägglossning osv... Har tagit Terolut (gestapuran) för att få igång mensen och de funkade. Sedan började jag med Metforem (Metformin)för att få ägglossning. Nu har det gått snart 3 månader men inget händer. Tänkte fråga min gynekolog om jag får börja med Clomifen(Pergotime)nu när vi faktiskt vill ha en bebis. Måste man gå igenom många undersökningar för att få börja ta PERGOTIME?

• jesiccastj

jag puffar lite i den här tråden.

jag har pcos, haft det alltid.

mensen har levt sitt egna liv och fram tills för 2 år sedan hade jag mens 4ggr/år kanske. Jag har ALDRIG någonsin sett en flytning som indikerar på ägglossning eller haft några känningar. läkarna tror inte heller att jag har det spec ofta. men jag gick ner 30 kg iaf. och nu har jag 31-40 dagar mellan varje.

tänkte bara berätta dock att trots min grava pco och alldeles för höga testosteronnivåer i kroppen (hårig som FAN) så har jag 2 pojkar och 2 aborter i bagaget. aldrig fått någon hjälp att bli gravid. så ge inte upp tjejer, pcon är ett hinder. men det går.

just nu så kämpar jag själv med min tredje, kämpat i över 1 år nu.. men kanske kommer det någongång.

• Lovisens

När jag hade PCO (försvann när jag gick ner lite i vikt) så hade jag mens i princip hela tiden med kanske  1-2 veckors uppehåll. Jag fick Primolut utskrivet av gyn som gjorde den någorlunda regelbunden ett tag. Hade ingen ägglossning öht.

Svar på tråden PCO-tejer; hur ofta har ni mens?