Inlägg från: Cerasus |Visa alla inlägg
  • Cerasus

Skapar vi blyga och osäkra barn genom våra sovvanor?

Vad man än tycker så kan man nog helt säkert fastställa att den som påstår sig ha en metod som passar alla barn är den vi ska lyssna minst på eftersom han/hon snackar i nattmössan.

• Cerasus
    stayinshape skrev 2007-07-31 10:37:52 följande:
    Givetvis finns det barn som kan tänkas vilja sova själva, det förtattaren är emot och även jag är att tvinga små barn som inte vill sova själva att sova i eget rum med hjälp av till exempel 5 minuters metoden.Det jag fortfarande är nyfiken på och som någon kanske kan hjälpa mig att få ett svar på är följande:Många påpekar att dem stör bebisen, att bebisen får ett eget rum precis bredvid och att de hör minsta knyst från bebisen och går dit direkt om det är något.Min fråga är då: Hör inte bebisen dem??Har ännu en fråga : )I alla årtusenden har spädbarn, barn och vuxna sovit i samma rum, det är endast de senaste årtionden i västvärlden som en förändring skett.Hur kommer det sig att spädbarn börjat störas av föräldrarna just nu?Mvh En nyfiken pappa
    Skulle tro at det beror på att många överlag smyger för mycket i början, så att barnet vänjersig av med att sova i en ljudlig miljö. Ven sak som barnet egentligen redan är bra på efter 9 månader av miljöljud av både mammans kropp och av omgivningen. Om man ser till att väsnas som vanligt hela tiden så tror jag att barnet blir mindre lättstört. Det är iaf så jag och sambon tänker försöka göra när vår kotte föds om knappt två månader.
Svar på tråden Skapar vi blyga och osäkra barn genom våra sovvanor?