Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

jag gjorde en abort i vecka 18

Anonym (ung) skrev 2007-06-09 12:02:05 följande:

När vi gjorde UL i vecka 12 så vände de bort skärmen så att jag inte skulle se tänkte inte så mycket på det då men nu förstår jag ju varför
    Jag har en mamma som är underbar och alltid ställt upp för mig, jag har frågat henne varför de gjorde som de gjorde och hon säger att hon inte ville att jag skulle förstöra mitt liv. Hon visste att jag skulle behålla om jag visste och hon ville att jag skulle ha utbildning och få vara tonåring.

När bebisen föddes så frågade de om jag ville se den men efter att ha hört hur det lät när det kom ut i plåtskålen och hur ont det gjorde så tror jag att jag förstod nånstans att det var lite mer än en geleklump och jag sa att jag inte ville se, det ångrar jag faktiskt i dag

De vänder alltid bort skärmen om man är på en abortmottagning och gör ultraljud. Eller om man gör det hos en vanlig gyn och säger att man funderar på abort eller att man ska göra abort. Så just det var inget konstigt. Två av mina barn var oplanerade och jag var på abortmottagning, mycket tidigare än vecka 12 men de visade inte skärmen. 

Samma sak när jag var på gynakuten pga blödning under en av de graviditeterna , jag sa att jag var osäker på om jag skulle behålla och då visade de inte. De vill väl inte försöka påverka någon eller plåga någon i onödan , tycker inte det är så konstigt egentligen .. det skulle kännas fel om man går till en abortmottagning eller säger att man funderar på abort och så visar de: Här är hjärtat, här är armarna och benen.

Ledsen för det du behövde vara med om iallafall , försök prata med någon psykolog eller kurator. Tror din mamma ville väl och inte ville att du skulle må dåligt men det hade nog varit bättre om hon var ärlig. Undrade också varför de väntade till vecka 18 om det upptäcktes i vecka 12 men du kanske redan har svarat? Tycker det var dåligt av läkarna , det är väl bättre att göra det så tidigt som möjligt 

Svar på tråden jag gjorde en abort i vecka 18