Inlägg från: septembermamma2022 |Visa alla inlägg
  • septembermamma2022

jag gjorde en abort i vecka 18

Anonym (ung) skrev 2007-06-09 12:02:05 följande:

När vi gjorde UL i vecka 12 så vände de bort skärmen så att jag inte skulle se tänkte inte så mycket på det då men nu förstår jag ju varför
    Jag har en mamma som är underbar och alltid ställt upp för mig, jag har frågat henne varför de gjorde som de gjorde och hon säger att hon inte ville att jag skulle förstöra mitt liv. Hon visste att jag skulle behålla om jag visste och hon ville att jag skulle ha utbildning och få vara tonåring.

När bebisen föddes så frågade de om jag ville se den men efter att ha hört hur det lät när det kom ut i plåtskålen och hur ont det gjorde så tror jag att jag förstod nånstans att det var lite mer än en geleklump och jag sa att jag inte ville se, det ångrar jag faktiskt i dag

Jag tror att din mamma agerade på det sättet av kärlek för dig och för att skydda dig. Det kanske inte var etiskt rätt att ljuga (eller så visste hon faktiskt inte när hjärtat börjar slå osv).

Men nu när du själv är mamma vet du hur moderskärlek känns och kan säkert också förstå hennes motiv. Hon trodde hon gjorde rätt.

Kan vara en idé för dig att söka någon form av terapi kring dessa jobbiga känslor. Kanske till och med att din mamma kan vara med på någon session med kurator/psykolog så ni kan få en chans att prata tillsammans. Stor kram till dig!
Svar på tråden jag gjorde en abort i vecka 18