Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Moderatortråden

dorothea, det är väl aldrig onödigt eller försent att förklara sin ståndpunkt när en fråga uppkommit. Det är ju inte enbart du som förekommer i diskussionen här. Jag svarade först och främst eftersom Majälva tog upp detta med olämpligheten av sånt beteende i en seriös debatt. Jag ville bara förtydliga vad det rörde sig om så inga missförstånd uppstår.

Det skadar inte heller att ännu en gång informera om vår hållning gentemot okonstruktiv kritik mot moderatorer.

• Roisin Dubh

Nej, så tolkade jag absolut inte din fråga, dorothea!

Sandlådegrejen kom ifrån JsN och Du är för litens kommentarer.
    Se länken jag la så förstår du.

• Roisin Dubh

Själv ska jag släpa mig iväg till mitt jobb *blä*

Hem kommer jag inte heller förrän imorgon bitti eftersom jag också har nattjuoren *dubbelblä*

• Roisin Dubh

Jenny är en medlem på FL med nicket...hmm? ....minns inte men jag är ganska säker på att det var Jenny med i det. I alla fall så har hon skrivit artiklar för FL där hon berättar jättefint om graviditet och förlossning.

Ska klura på nicket ett tag till. Återkommer om jag hittar det.

• Roisin Dubh

Eller så var det inte alls Jenny med i nicket! F*n att jag har så svårt för namn.

• Roisin Dubh

Marstös,

Tydligen är det så att även icke inloggade kan rapportera inlägg. Fick reda på detta för några veckor sedan. Kanske låter helt fel och konstigt men det har att göra med att detta är ett publikt forum som kan läsas av alla, även de som inte är medlemmar, och då kan det vara bra om även dessa har en möjlighet att rapportera om det skulle förekomma något olämpligt på sidan. Tänker på förtal eller brottsligt och annat allvarligt. Ser man sånt ska man ju inte behöva regga sig för att göra en anmälan om saken.

Det spelar ju egentligen ingen roll vem det är som rapporterar. Vi som tar hand om ärendet ser ju till vad det är för något och vet inte vem som rapporterat (man är anonym såvida man inte undertecknar). Alltså är det ganska lönlöst att sitta och rapportera på ren jäkelskap om man blir sur på någon. Finns det ingen grund för anmälan så läggs ärendet ner och inget händer.

• Roisin Dubh

Namn och e-mail är dolt för oss så vill man visa vem man är måste man signera egenhändigt i motiveringsfältet.

Alltså inte med blyertspenna helst då!

"Frågar man ingenting, får man ingenting veta"

• Roisin Dubh

Jag också!

Det blir betydligt enklare att hänvisa till denna tråd om svaret finns här istället för att formulera nya svar varenda gång samma frågor kommer upp.

• Roisin Dubh

Vi kanske ska utveckla ett litet FAQ för moderatorfrågor sen?

Svar på tråden Moderatortråden