Inlägg från: Junija |Visa alla inlägg
  • Junija

Moderatortråden

För att ni ska se vem som rapporterar; måste man underteckna med namn i "motiveringsrutan" eller räcker det att man skriver sitt namn där det står "namn" och "e-mail"?

• Junija

Roisin:

Tack! Jag gillar er frågelåda

• Junija

MuminMy:

Vet du hur "rättigheten" till min bild fungerar? Jag har fotgraferat av framsidan på en bok... är det okej tror du? Har funderat på det förr, men inte kommit mig för att skriva till Patrik och fråga, så jag tänkte att du kanske vet

• Junija

Om man ska skicka mail till Patrik, vilken adress är bäst att använda? Måste ju fråga om min bild är tillåten

Sen undrar jag om man får länka till affärer/internetförsäljning etc man vill rekommendera? Ibland hittar man sidor som man vill dela med sig av!

• Junija

Jezza:
    När du tryckt på "ta bort", så går du längst ner på sidan där du måste "bekräfta" att du vill ta bort inlägget.

• Junija

Har ett förslag snarare än en fråga.. Fast det blir en fråga eftersom jag inte vet om det är intressant att tillföra rapporteringskategorierna

Om man märker att en tråd håller på att spåra ur, men att den bara ligger på gränsen, så skulle det vara bra om man kan rapportera den med motivering t ex "värd att hålla ögonen på" (fantasin är inte den bästa men något liknande), och att man kunde använda samma motivering när man misstänker troll. Jag saknar iaf den rapporteringsorsaken

• Junija

Har skickat förslaget, så får vi se om det blir ris eller ros för det

• Junija

Ekorren och Ankissen:

Försöker mig på ett amatörsvar...
    Det verkar som att de trådrubriker som har asterisker framför sig är de trådar som inte längre har en riktig rubrik kvar (de gamla trådarna), utan de har första orden i inlägget som rubrik numera.

De trådar som skapats efter serverhaveriet är utan asterisk... tror jag iaf

• Junija

En fråga till er moderatorer:

När en tråd spårat ur fullständigt - tänker på en som t o m ledde till att folk började ringa polis och sjukhus mm, och folk efterlyste att redax skulle kolla upp anonymiteten hos den "drabbade" etc; Har ni något telefonnummer eller personsökare eller liknande som ni kan nå redax på de gångerna? Eller får ni vackert vänta och se rapporteringarna växa tills de loggar in?

• Junija

MuminMy:
    Håller jag helt med om. Minns bara att det var rena kalabaliken den gången, så jag tänkte om det ändrades lite då.

Tänkte även på de gånger när ett "troll" skriver mass-hat-trådar om andra medlemmar och de registrerar flera nick så att det blir lite ohanterligt med alla protester som jag misstänker ramlar in? Eller har ni möjligheten att stänga av en medlem de gångerna?

• Junija

MuminMy:
    Det skulle inte skada om ni fick en sådan möjlighet. Tvärtom, det skulle nog bara gynna forumet de gånger som dessa tråkigheter händer. Det påverkar stämningen enormt negativt när trådar och forum spårar ur.

• Junija

MuminMy: Var tvungen att kolla om jag frågat något, men det hade jag inte Är du lite trött efter semestern, eller tänkte du på mig extra mycket idag ?

• Junija

MuminMy: Tror det var Juniphé

Svar på tråden Moderatortråden