Inlägg från: Zmoothie |Visa alla inlägg
  • Zmoothie

Moderatortråden

En idé jag kom att tänka på nu, apropå det här med att det tydligen är väldigt viktigt vilken moderator som tagit hand om ärendet, är att moderatorerna på något sätt kunde gå in under någon "offentlig mantel" (jaja, dåligt ordval, jag vet), när de modererar. Typ att det fanns någon funktion hos moderatormedlemmar där de kunde kryssa i en "moderatorruta" och då när de gör jobbet - går in i trådar, fixar med anmälningar eller så - helt enkelt medlemmens nick och bild byts ut mot "moderator".

Förstår om det blir besvärligt att ha en speciell "moderatorinloggning", men att ändå ha så det blir en tydlig skillnad mellan "civil" medlem och moderator... För många andra forum gäller ju att man öht inte vet vem som modererar.

Eh.. Ja, jag kanske ska lägga det här under "synpunkter..." i stället?

• Zmoothie

Som medlem är det nog lättare att ta en varning/borttaget meddelande/borttagen anonymitet som något personligt när man vet att det är någon som vet vem man är som modererat, s a s. Och så tror jag ni skulle slippa skriva en hel del "det är inte jag som haft just ditt ärende...". Om modererandet var mer anonymt skulle nog många ha lättare att gå direkt till Patrik med frågor...

• Zmoothie

Ja, det är klart. Det var bara en tanke. Men, som du säger Roisin, det är omöjligt att tillfredsställa alla...

Ni gör ett bra jobb, i alla fall!

• Zmoothie

lilja - Man går in under startsidan: medlemsuppgifter och trycker på avregistrera.

• Zmoothie

Katt - kan andra det?! Det ska väl inte gå alls?? Är man inte inloggad så har man ju inget nick heller...

• Zmoothie

Ehm.. Z har lekt amatörmoderator igen.. *böjer mig ödmjukt* Men tänkte att jag lägger tråden här, så kan ni komma med riktiga riktlinjer om vad som gäller, istället. (Full frihet att dumförklara mitt inlägg, alltså. )

*backar ut*

• Zmoothie

Skulle gärna vara med och avlasta om jag kunde, Roisin! *bjuder på valfria varma drycker sålänge*

• Zmoothie

Är ni bara fem moderatorer kvar?! ...Här händer det saker när man är borta ett par dagar...

Någon gång när jag har mindre att göra kanske Patrik får ett mail då.

• Zmoothie

Tant Raffa - men "moderator" står ju under nicken oavsett om de skriver som moderatorer eller som vanliga medlemmar, så jag tycker det är bra att moderatorerna kan markera på något sätt att det är just ett _moderatormeddelande_ de kommer med, och inte bara ett vanligt inlägg.

Svar på tråden Moderatortråden