Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

Moderatortråden

Ursäkta att jag lägger mig i, men jag blir så snurrig i huvudet ibland...

VARFÖR måste man prata med en moderator vid ett regler brott?
    Har man brutit mot reglerna så har man, o känner man ändå att det inte är rätt så har jag typ hundra gånger läst... "kontakta Patrik"...

Det kan väl ingen ha missat vid detta laget?

• Björkeli

Bebbsen: Men det är ju en säkerhets åtgärd.

Vill du att dem som skriver; "Jävla F*tta, jävla dumhuvud, vilken dålig mamma du är!" , hur lätt som helst ska kunna använda FL igen?

Så då får det bli så att de med "små fel" eller "inga fel" får titta uppåt mot Patrik o fråga.

• Björkeli

Klart du ska anmäla personliga påhopp!!

Men det är din o min skyldighet o göra det för att få ett så bra forum som möjligt. Våra moderatorer ser inte allt, så då måste vi snabbt vara framme på "rapportera" knappen...

>---- ----

• Björkeli

Nu kom jag på det!!

Om jag skriver ett inlägg som någon anmäler, o som ni anser inte bryter mot en regel, men ändå är snudd på så att säga.

Skickar ni då ett mess till mig där ni ber mig tänka på nivå i min debatt eller blir det inget utav det?

Frågan uppkommer då jag sett när ni skrivit i trådar att "ingen har gjort något regelbrott men tänk på att hålla det på en bättre nivå"...

Mest nyfis faktiskt...

Tack tack // Veronica

• Björkeli

Har en till fråga om det är ok?!

När får man en varning? För ibland ser man att det "bara" delas ut tillsägelser...

Är alla brott utan "misstaget anonym" = varning?
    Eller är det bara de riktigt grova brotten som begås som får varning?

Tack tack...igen!

• Björkeli

Roisin/My: Så tillsägelse o varning är samma sak?

• Björkeli

eliza: tryck på x brevid tråden. Så försvinner den.

• Björkeli

Hej.

Kan någon förklara för mig vart Patrik drar gränsen för rasistisk känslopropaganda?

• Björkeli

Jo, det förstår jag!

Menade mer hur ni tolkar hans regler kring detta, o då kan ge mig ett svar på hur det är tänkt att forumet förhåller sig till propaganda?

• Björkeli

Bamse: Då är vi två...

• Björkeli

Bebis: Det hör ju inte till god nettetikett, eller vad det heter, o tala illa om andra forna FL-medlemmar, FL medlemmar eller privat personer överhuvudtaget. En offentlig människa får man diskutera om det rör dess "offentliga person".

Så det är nog därför en moderator sagt till för att tråden inte skall balla ur med negativa inlägg kring någons person...

• Björkeli

Bebis: Nja, egentligen frågar hon efter fler som tycker som hon...

"Någon mer än jag...

O reglerna säger att vi inte får diskutera negativt om andra, o då är det bara o följa dem. Sen behöver man inte hålla med i TS åsikt, men det är onödigt att slänga in; "Så skönt o vara av med henne" t ex.

• Björkeli

bebis: Men då handlar det ju om en sakfråga o om att bemöta ens åsikter i sakfrågan.

• Björkeli

Men åhhh vad nyfiken jag blev nu då!!

• Björkeli

Tin o trolls: Varför inte lägga in i adressboken? Innebär det något som jag missat?

• Björkeli

Tin o trolls: Ah, misstänkte att det var så. Tack för att du svarade!

• Björkeli

Kan moderatorerna behandla ärenden som vanligt just nu?
    Eller har något hänt med systemet igen?

*Inte sååå insatt just nu*

Svar på tråden Moderatortråden