• Yggdrasil

Någon som ändrade sig?

Finns det någon här som haft ett planerat snittdatum (av icke-medicinska skäl) men sedna ändrat sig och låtit det hela sätta ogång av sig självt? Eller någon vars förlossning satte igång innan snittdatumet och som valde att testa?

Hur gick det?

Har snittdatum 2/6 (då är jag i v. 38+5) och går lite smått och hoppas att det skulle komma igång av sig självt innan dess - trodde jag aldrig men har fattat på auroraläkare och aurorabm att det inte är helt ovanligt. Antar att när man slappnar av och glädjs åt graviditet och förlossning, kan man också se andra möjligheter.

• Svar på tråden Någon som ändrade sig?
  • Willhellmina

Jag var tokförlossningsrädd och hade garanterat snitt redan innan jag blev gravid. Fick ett prel snitt datum tidigt när jag väntade Trollet men valde att ta det den naturliga vägen. Mitt livs bästa val. Klart som tusan att det gjorde ont men så stark jag va, så tuff!! Mitt livs häftigaste upplevelse... och helt utan bedövning dessutom!!! Jag gick hos en KLARA-bm (detsamma som Aurora).

Jag har ingen som helst rätt att råda dig... ber dig bara att fundera utanför ramarna... Lycka till!!! Vad du än nu väljer så ska du veta att du har något såååå häftigt framför dig... att kärlek kan vara så fysiskt smärtsam och ändå så underbar....oj, nu flummar jag

• Yggdrasil

Tack för ditt svar! Jag har ju en liten, liten önskan att ändå få se om det funkar den här gången - skälet till snittet är ett tidigare akutsnitt: vill verkligen inte gå igenom det igen. Det är ju det att det är väldigt svårt att tänka positivt när man har en taskig upplevelse bakom sig...

Får jag fråga när (alltså i vilken grav.vecka)du bestämde dig för att testa naturligt?

• Willhellmina

Ähhhh...tänka tänka.... vecka 32 tror jag, ångrade mig sen förtitolv gånger (dvs varje natt) men landade mer och mer i mitt beslut. Jag gick på profylaxkurs och jag hade en helt underbar ledare som gjorde mig sugen på att prova... låter ju helt knas men hon fick det låta som om det var ett äventyr. Ledsen att jag tog för givet att det var din första knodd!"! Du vet ju redan hur underbart resultatet blir!

Som sagt, min förlossning är den mest spännande och mest fantastiska upplevelse jag gjort. Girlpower x miljarder!  Men jag kan förstå att det känns osäkert med allt vad födslar heter med ett akutsnitt ibagaget. Det skulle jag inte önska min värsta fiende!!!

Svar på tråden Någon som ändrade sig?